دانلود کتاب رایگان

دانلود کتاب نهضت شعوبیه اثر حسینعلی ممتحن

دانلود کتاب رایگان نهضت

دانلود کتاب نهضت شعوبیه اثر حسینعلی ممتحن که باز هم امروز این کتاب را بصورت رایگان برای کاربران منوجان قرار خواهیم داد . این کتاب نهضت در 377 صفحه با فرمت پی دی اف pdf  قرار داده شده است که این کتاب مناسب آن دسته از افراد است که علاقه خاصی به خواندن کتابها را دارند و دوست دارن همیشه مطالعات فکری خودشان را بالا برند.

دانلود کتاب رایگان نهضت شعوبیه جنبش ملی ایرانیان در برابر خلافت اموی و عباسی

تالیف دکتر حسینعلی ممتحن پس از انقراض سلسله ساسانیان ، ایرانیان به کیش اسلام در آمدند و از این دین مبین استقبال بزرگی کردند . آنان دلخوش بودند که با قبول  دین اسلام ، با اعراب فاتح مساوی و برابر می شوند . و بنابر موازین اسلامی کسی بردیگری فضیلت و برتری ندارد مگر از نظر پرهیزگاری و پارسایی که ان اکرمکم عندالله اتقیکم . اسلام تمام امتیازات نفاق انگیز و طبقه بنیهای خانمان سوز را برانداخت ، و عموم مسلمانان را به مساوات و برادری دعوت کرد ، میان سید قرشی و سیاه حبشی تفاوتی قاِیل نشد. در عصر خلفای راشدین ، اصول و مواذین اسلامی همان طور که آرزوی ایرانیان بود بموقع اجرا گذاشته می شد . و میان ثروتمند و درویش و شاه و گدا تفاوتی وجو نداشت و مسلمانان از هر طایفه و قومی با یکدیگرمساوی و برابر بودند.

قسمت بالا پرداختیم به یکم از توضیحات پیشگفتار کتاب نهضت شعوبیه اثر حسینعلی ممتحن و برای خواندن این کتاب شما میتوانید در قسمت پایین بپردازید به دانلود آن لطفا برای دیده شدن ما دیدگاه خود و نظرات خود را در مورد این کتاب نهضت با ما و دیگر افراد در میان بگذارید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا