دعا

چهل روز ختم استغفار برای رفع گرفتاریهای مادی و معنوی

چهل روز ختم استغفار برای رفع گرفتاریهای مادّی و معنوی

هر کسی بسته به کار و برنامه ای که دارد در طول زندگی دچار مشکلات و گرفتاریهای و سختی های گوناگونی شده یا می شود. از دستورات قرآنی استادان اهل معرفت برای رفع گرفتاریهای گوناگون ختم 40 روزه استغفار است.

اقشار گوناگونی به آیت الله بهجت مراجعه می کردند و هر کدام برای رفع گرفتاری خود از ایشان دستورالعملی جویا می شدند؛ جوانی که می خواست تازه در راه سیر و سلوک گام گذارد؛ فردی که دچار گرفتاری مادّی شده است و افراد دیگری که هر کدام گرفتاریهای گوناگون مادّی و معنوی داشتند هنگامی که از آیت الله بهجت توصیه ای می خواستند ایشان در عبارتهای گوناگون به بسیار گفتن استغفار سفارش می کردند؛ برای نمونه می فرمودند: « در تمام مصائب و شدائد(= سختی ها) استغفر الله کافی است.» «زیاد از روی اعتقاد کامل بگویید: «أستغفر الله»، هیچ چیز شما را منصرف نکند غیر از ضروریات و واجبات تا کلّیّه ابتلائات رفع شود، بلکه بعد از رفع آن‌ها هم بگویید، برای اینکه امثال آن‌ها پیش نیاید و اگر دیدید رفع نشد، بدانید یا ادامه نداده‌اید، یا آنکه با اعتقاد کامل نگفته‌اید.» و … .

چهله استغفار ، برای قرب به خدا و رفع گرفتاریهای گوناگون مادّی و معنوی ختم استغفار را انجام دهیم.

ما با بهره گیری از سخنان اهل معرفت نکاتی را در این باره یاد می کنیم

1. پیش از آغاز مراقبه 40 روزه بهتر است نماز توبه یکشنبه ماه ذی قعده را بخوانیم( ر.ک: مفاتیح الجنان، اعمال ماه ذی قعده). به فرموده آیت الله بهجت این نماز را در دیگر اوقات سال نیز می توان خواند.

2. برای توفیق در مراقبه 40 روزه، به بندگان محض و برگزید? خداوند، رسول خدا و خاندان پاکش توسّل جوییم، ولو با گفتن چند صلوات.

 

3. سعی کنیم در این 40 روز عزم خود را جزم کنیم که گناه نکنیم. به ویژه ترک برخی از گناهان یا ویژگی اخلاقی زشتی که داریم را در کانون توجّه و هدف اصلی خود قرار دهیم.

4. در این 40 روز تمرین کنیم که کینه را از دل خود بزداییم و خیر خواه بندگان خدا باشیم.

5. به بندگان خدا نیکی کنیم، به ویژه پدر و مادر و نزدیکان و خویشان خود.

6. وقت مناسبی از شبانه روز را برای گفتن ذکر استغفار قرار دهیم و در آن وقت معین بدان ملتزم باشیم. هر کسی بسته به نشاط جسمی و روحی خود می تواند زمان خاصّی را انتخاب کند. سفارش برخی از استادان برای گفتن ذکر زمان بین الطلوعین و بعد از نماز صبح است.

7. هنگام گفتن ذکر بهتر است که با وضو باشیم و در خلوت و روبه قبله بنشینم و با توجّه تامّ ذکر را بر زبان برانیم.

8. هرکس بسته به حال قلبی خود می تواند هر عدد که توانست استغفار بگوید؛ سفارش برخی از اهل معرفت این است که کمتر از 1000 مرتبه نباشد.

9. بهتر است ذکر 1000 بار در یک جلسه گفته شود و اگر نتوانست نیمی از آن را مثلا در صبح و نیم دیگر را در شب بگوید.

10. هر کدام از اذکار استغفار را، « استغفر الله ربّی و اتوب الیه، استغفر الله و اتوب الیه، اتوب الی الله، و … می تواند بگوید. خود استغفر الله کافی است.

11. در آخر روز پیش از خواب بهتر است به محاسبه اعمالمان بپردازیم؛ اگر گناهی از ما سرزده است از خدا آمرزش بخواهیم و اگر کار نیکی، شکر خدا را به جا آوریم.

12. این ختم 40 روز را در هر زمان از سال نیز می توان انجام داد.

13. در صورت نشاط روحی، بهتر است پس از پایان 40 روز مدّتی این برنامه را ادامه داد تا به خواست خدای تعالی رفع موانع و گرفتاریهای مادّی و معنوی شود؛ إن شاء الله به حقّ پیامبران و برگزیدگان خدا، به ویژه محمّد و آل محمّد!

التماس دعا، به ویژه هنگام شکستن دلها و سرازیری اشکهایتان

بهترین توسل به امام علی (ع) از زبان امام سجاد (ع)

استخراج شده از کتب خطی و بینهایت مجرب مجرب

عرض سلام و ادب خدمت شما سروران خودم ، ضمن طلب بخشش و عفو از محضر شما عزیزان ، اگر ناخواسته سبب رنجش شما دوستان شدم برای دلجویی هم که شده این توسل عظیم الشان را که برای استخراجش وقت زیادی صرف کردم به صورت رایگان تقدیم میکنم تا انشاالله استفاده کرده و به حاجاتتون برسید .

برای هر نوع حاجتی هم قابل استفاده هست مخصوصا برای حاجتهای جلالی مثل دفع دشمن ، دفع جن ، دفع سحر ، دفع شر ، دفع بلا و امثالهم … اینو هم بدونین که این توسل فقط مخصوص شب های قدر نیست و اگر بر آن هرروز مداومت بشه آثار مجرب زیر را در پی خواهد داشت :

ایجاد هیبت در چشم خلایق

حفظ از انواع بلایا

غلبه بر همه نوع دشمنان سرسخت!

حفظ از صرع جسمی وصرع اجنه

حفظ در سفر

دفع غم وغصه

دفع افسردگی

تسهیل امور

قضای حوائج

حفظ از ضلالت و گمراهی در دین و دنیا

و برای عاملان و اساتید علوم غریبه هم دریایی از اسرار ارتباط با ماورا را دارا می باشد که خب رخصت بیان دراینجا ندارم .

دقت داشته باشید که این توسل یک توسل معمولی نیست بلکه توسلی از امام معصوم یعنی امام سجاد علیه السلام به امام معصوم دیگری یعنی حضرت امیرالمومنین امام علی علیه السلام است و کلید عدم رد حاجت و اجابت قطعی آن هم در بین سطور آمده ( که درباره این شیوه بعده ها سخن خواهم گفت از آموزه ها و اسرار اساتید هست )

طریقه توسل :

یکبار توسل رو میخونین و در انتها 110 مرتبه نادعلی علیه السلام رو که آخرین سطر بخونین .

توسل مذکور

توسل به امیرالمومنین برای جمیع حوائج :

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ،
حَسْبُنَا اللهُ وَ نِعْمَ الْوَکیلُ، نِعْمَ الْمَوْلَی وَ نِعْمَ النَّصیرُ، وَ لا حَوْلَ وَ لا قُوَّهَ إِلاّ بِاللهِ الْعَلِیِّ الْعَظیمِ،
لا إِلَهَ إِلَّا اللهُ وَحْدَهُ لا شَریکَ لَهُ، مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللهِ صَلَّی اللهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ، عَلِیٌّ وَلِیُّ اللهِ صَلَواتُ اللهِ عَلَیْهِ،
اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلَی النَّبِیِّ الاُمِّیِّ الْعَرَبِیِّ الْقُرَشِیِّ الْمَکِّیِّ الْمَدَنیِّ الْهاشِمِیِّ الْاَبْطَحِیِّ مُحَمَّدٍ،
اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلَی الْمُرْتَضَی وَ آلِهِ وَ اَوْلادِهِ،
اَلّلهُمَّ إِنّا نَسْئَلُکَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ الْمُصْطَفَی سَیِّدِ الْعالَمینَ، اَلّلهُمَّ إِنّا نَسْئَلُکَ بِحَقِّ الْمُرْتَضَی عَلِیٍّ اَمیرِالْمُؤْمِنینَ،
اِلهی، بِصِدْقِ عَلِیٍّ وَ صِداقَتِهِ
وَ رِفْقِ عَلِیٍّ وَ رِفاقَتِهِ وَ سِلْمِ عَلِیٍّ وَ سَلامَتِهِ وَ عِلْمِ عَلِیٍّ و إمَامَتِهِ وَ قُوَّهِ عَلِیٍّ وَ خِلافَتِهِ
وَ صِیامِ عَلِیٍّ وَ صَلاتِهِ وَ کَرَمِ عَلِیٍّ وَ کَرامَتِهِ وَ عِزِّ عَلِیٍّ وَ شَجاعَتِهِ وَ صَبْرِ عَلِیٍّ وَ طاعَتِهِ
وَ حُکْمِ عَلِیٍّ وَ عَدالَتِهِ وَ زُهْدِ عَلِیٍّ وَ عِبادَتِهِ وَ شُکْرِ عَلِیٍّ وَ شَهادَتِهِ وَ عِصْمَهِ عَلِیٍّ وَ طَهارَتِهِ
وَ قُرْبِ عَلِیٍّ وَ سِیادَتِهِ وَ هُدَی عَلِیٍّ وَ هِدایَتِهِ وَ حُبِّ عَلِیٍّ وَ وِلایَتِهِ وَ تَوَکُّلِ عَلِیٍّ وَ کِفایَتِهِ
وَ فُتُوَّهِ عَلِیٍّ وَ رِعایَتِهِ وَ مُرُوَّهِ عَلِیٍّ وَ حِمایَتِهِ وَ فَصاحَهِ عَلِیٍّ وَ مَلاحَتِهِ وَ صَفْوَهِ عَلِیٍّ وَ صَفاوَتِهِ
وَ عَفْوِ عَلِیٍّ وَ وَفائِهِ وَ تَجْریدِ عَلِیٍّ وتَفَرُّدِهِ وَ تَمْجِیدِ عَلِیٍّ وَ تَوْحیدِهِ وَ تَسْبیحِ عَلِیٍّ وَ تَهْلیلِهِ
وَ تَحْمیدِ عَلِیٍّ وَ تَکْبِیرِهِ وَ تَعْظیمِ عَلِیٍّ وَ تَفْضیلِهِ وَ تَکْریمِ عَلِیٍّ وَ تَبْجِیلِهِ وَ وَرَعِ عَلِیٍّ وَ تَقْواهُ
وَ مِلَّهِ عَلِیٍّ وَ فَتْواهُ وَ خَوْفِ عَلِیٍّ وَ رَجاهُ وَ تَنْبِیهِ عَلِیٍّ وَ هُجُوعِهِ وَ خُشُوعِ عَلِیٍّ وَ خُضُوعِهِ
وَ قُنُوعِ عَلِیٍّ وَ جُوعِهِ وَ اسْتِقامَهِ عَلِیٍّ وَ رُجُوعِهِ وَ کَشْفِ عَلِیٍّ وَ شُهُودِهِ وَ عَطْفِ عَلِیٍّ وَ جُودِهِ
وَ واجِدِ عَلِیٍّ وَ وُجُودِهِ وَ قِیامِ عَلِیٍّ وَ قُعُودِهِ وَ رُکُوعِ عَلِیٍّ وَ سُجُودِهِ وَ صَلَواتِ عَلِیٍّ وَ صَلاتِهِ
وَ صِیامِ عَلِیٍّ وَ زَکاتِهِ وَ حَجِّ عَلِیٍّ وَ عُمْرَتِهِ وَ فَرَحِ عَلِیٍّ وَ زُمْرَتِهِ وَ بَسْطِ عَلِیٍّ وَ قَضِیَّتِهِ (قَبْضَتِهِ)
وَ نَقْلِ عَلِیٍّ وَ سِیاسَتِهِ وَ کِتابِ عَلِیٍّ وَ کُرّاسَتِهِ وَ عَقْلِ عَلِیٍّ وَ کِیاسَتِهِ وَ جَمالِ عَلِیٍّ وَ جَلالِهِ
وَ کَمالِ عَلِیٍّ وَ نَوالِهِ وَ فَضْلِ عَلِیٍّ وَ إِفْضالِهِ وَ فَصْلِ عَلِیٍّ وَ إِجْمالِهِ وَ أَسْماءِ عَلِیٍّ وَ أَفْعالِهِ

AMIR, [۲۸.۰۴.۲۱ ۱۴:۲۴] وَ آثارِ عَلِیٍّ وَ سِماتِهِ وَ ذاتِ عَلِیٍّ وَ صِفاتِهِ
أَنْ تَجْعَلَنی فِی الدِّینِ وَ الدُّنیا عَزیزاً مُهیباً فِی أَعْیُنِ الْخَلائِقِ أَجْمَعینَ، وَ أَنْ تَقْضِیَ لی حَوائِجِی وَ حَوائِجِ
الْمُؤْمِنینَ وَ الْمُؤْمِناتِ، وَ اعْصِمْنی مِنْ کُلِّ هَلَکَهٍ، وَ نَجِّنی مِنْ کُلِّ بَلِیَّهٍ وَ آفَهٍ وَ عاهَهٍ، وَ إِهانَهٍ وَ کُرْبَهٍ، وَ
ضِیقٍ وَ ذِلَّهٍ، وَ عِلَّهٍ وَ قِلَّهٍ، وَ مَرَضٍ وَ بَرَصٍ، وَ فَقْرٍ وَ فاقَهٍ، وَ وَباءٍ وَ بَلاءٍ وَ زَلْزَلَهٍ، وَ غَرْقٍ وَ حَرْقٍ وَ صَرْعٍ، وَ حَرٍّ وَ بَرْدٍ، وَ جُوعٍ وَ عَطَشٍ، وَ غَیٍّ وَ ضَلالَهٍ، وَ غُصَّهٍ وَ مِحْنَهٍ، وَ شِدَّهٍ فِی الدّارَیْنِ، إِنَّکَ لا تُخْلِفُ الْمیعادَ،
یا مالِکَ یَومِ الدّینِ، إِیّاکَ نَعْبُدُ وَ إِیّاکَ نَسْتَعینُ، وَ صَلَّی اللهُ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ أَجْمَعینَ الطَیِّبینَ الطّاهِرینَ.
یا أَبَا الْغَوْثِ، أَغِثْنِی؛ یا عَلِیُّ، أَدْرِکْنِی
یا اَللهُ یا صَمَدی، مِنْ عِنْدِکَ مَدَدِی، وَ عَلَیْکَ مُعْتَمَدِی.

سپس 110 مرتبه بخوان :

نادِ عَلِیّاً مَظْهَرَ الْعَجائِبِ
تَجِدْهُ عَوْناً لَکَ فِی النَّوائِبَ
کُلُّ هَمٍّ وَ غَمٍّ سَیَنْجَلی
بِوِلایَتِکَ یا عَلیُّ یا عَلیُّ یا عَلیُّ

توسل بالا به نیت رسیدن به حاجات بینهایت مجرب و آزموده هست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا