طرح درس خرس کوچولو دوم ابتدایی

طرح درس خرس کوچولو دوم ابتدایی

0

طرح درس خرس کوچولو دوم ابتدایی که امروز در سایت منوجان قرار خواهیم داد که این طرح درس در فرمت ورد در 9 صفحه تهیه و تنظیم شده است.

ما بطور نمونه قسمتی از متن این درس خرس کوچولو رو در قسمت زیر برای کاربران قرار خواهیم داد.

‏مشخصات ‏کلی ‏درس

‏نام ‏معلم‏: ‏صدیقه اسکندری‏ ‏نام درس: ‏بخوانیم‏ ‏ ‏موضوع: ‏خرس کوچولو

 

‏تعداد دانش آموزان: ۳۰‏ ‏ ‏پایه تحصیلی:‏دوم‏ ‏ زمان: ‏َ‏۴۵ دقیقه

 

‏هدف کلی‏ درس

 

‏۱-‏تقویت روحیه رعایت بهداشت فردی

 

‏۲-تقویت مهارت های چهارگانه زبان آموزشی(گوش دادن، گفتن، خواندن، نوشتن)

 

‏اهداف جـز‏ئ‏ـ‏ی

 

‏۱-دانش آموزان با ‏مراقبت کردن از خود آشنا می شوند.

 

‏۲-دانش آموزان به حرف بزرگ ترها گوش بدهند.

 

‏۳-دانش آموزان به تفکر و تعقل کردن دعوت می شوند.

 

‏۴-دانش آموزان با خلاصه نویسی آشنا می شوند.

طرح درس خرس کوچولو دوم ابتدایی

‏اه‏ـــ‏داف رفت‏ــ‏ـ‏اری‏

 

‏حیطه ها

 

‏سطح

 

‏۱-‏فراگی مراقبت از خود را یاد بگیرد.

 

‏شناختی

 

‏دانش فهمیدن

 

‏۲-‏فراگیران بتواند درس را مطالعه کند و آن را خلاصه کند.

 

‏عاطفی

 

‏درک مطلب

 

‏۳-‏دانش آموزان در پایان درس یاد بگیرند به حرف بزرگ ترها گوش بدهند.

 

‏عاطفی

 

‏دریافت

 

‏۴-فراگیران درپایان درس فکر‏کردن در‏کارهای خود‏تشویق شوند.

 

‏شناختی

 

‏کاربرد

 

‏روش و فنون تدریس

 

‏ نوشتاری، نمایش، داستان گویی، پرسش و پاسخ، مشارکت گروهی.

 

‏وسایل کمک آموزشی

 

‏تصویر زمینه ی جنگل، تصویر گنجشک، فیل، خرگوش، دستمال نم دار، کتاب

 

‏مدل کلاس

 

‏ ردیفی، ‏دایره ای

 

‏واژه های کلیدی

 

‏میکروب، موجودات، جنگل، کشمش، کندوی عسل، بیمار شده بود خوب بشویی، خرس، بچه گنجشک، خطرناک.

 

‏قبل از شروع درس

 

‏سلام و احوال پرسی، حضور و غیاب و بررسی تکالیف، دقت در وضع جسمی و روحی دانش آموزان.

 

طرح درس دوم دبستان درس خرس کوچولو

‏م‏ـ‏راح‏ـ‏ل ت‏ـ‏دری‏ـ‏س

 

‏الف) ‏تعیین رفتار ورودی

 

‏ایجاد انگیزه: برای اطلاع از آموخته های قبلی دانش آموزان در زمینه ی درس

جلسه قبل و میزان آمادگی آنان نسبت به

درس جدید به منظور تعیین نقطه شروع آموزش

سوالاتی از آنها می پرسیم.

توجه دانش آموزان را به کتاب جلب می کنیم.

مطلب پیشنهادی منوجان
طرح درس بخوانیم درس پرچم دوم ابتدایی

تصاویر زیبای کتاب برای ‏ فراگیران تشریح می کنیم.

 

‏ب)‏ارزشیابی تشخصی

 

‏۱-آیا تا به حال مریض شده اید.

 

‏۲-چرا مریض شدید.

 

‏۳-باید چه کار کنیم که مریض نشویم و همیشه سالم باشیم. (۵ دقیقه)

 

‏ج) فعالیت های آموزشی(ارائه محتوا) (۱۵ دقیقه)

 

‏فعالیت های معلم

 

‏فعالیت های فراگیران

 

‏۱-تصویری را که ‏نشان دهنده زمینه ی یک جنگل باشدروی

تابلو‏ ‏نصب می کنیم. به هر گروه یک تصویر مشابه

این تصویر می دهیم‏ و ازآن‏ها ‏ ‏می خواهیم هنگام گوش دادن

به داستان، تصاویر مربوط به حیوان مورد نظر را روی

صفحه ی خود نصب کنند. سپس به بیان داستان بپردازند و در بین داستان، درباره

 

‏- نگاره را به طور دقیق مشاهده می کنند.

 

‏- حیوان مورد نظر را پیدا کنند.

 

‏-تصویر حیوان را روی صفحه ی زمینه ی خود نصب کنند.

 

‏-با دقت به داستان گوش دهند.

 

‏ی حیوان مورد نظر داستان کتاب، پر‏سش هایی مطرح می کنیم.

دانش آموز باید نام حیوان را حدس بزنند و تصویر آن را نشان بدهند. مانند:

 

‏-‏به یک پرنده ی کوچک رسید‏که جیک‏ جیک می‏کند.

 

‏-به حیوانی رید که هویچ خیلی دوست داشت.

 

‏-این حیوان بزرگ ترین حیوان جنگل است.

 

‏قبل از بیان داستان تصاویر مربوط به جانوران را همراه با صفحه ی زمینه

بین گروه ها توزیع می کنیم گروه ها تصویر مرود نظر را روی صفحه می چسبانیم.

 

‏ج) فعالیت های آموزشی(ارائه محتوا)‏ ‏ (۱۵ دقیق‏ه)

 

‏۲-به هر دانش آموز یک دستمال نم دار یا دستمال کاغذی می دهیم

و از آن ها می خواهیم در گروه های خود دستانشان را با آن پاک کنند

و سپس به این سوالات پاسخ دهند.

دانلود و دریافت فایل

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.