مراحل رشد جنین

مهمترین غذایی که به تکمیل ریه های جنین کمک می کند

مهمترین غذاهایی که به پر شدن ریه های جنین کمک می کنند ، زیرا جنین به مجموعه مواد مغذی یکپارچه ای نیاز دارد.

برای اینکه بتوان آن را به سلامت و سلامت جهانی رساند ، مواد مغذی باید به خوبی در بین مواد معدنی ، ویتامین ها و پروتئین ها توزیع شود.

یکی از مهمترین این عناصر چیزی است که به تکمیل صحیح جنین کمک می کند.

در این مقاله ما مهمترین غذاهایی را که به ریه های جنین کمک می کند کامل و برخی اطلاعات اضافی را برای مادر به منظور حفظ عمر جنین به شما ارائه می دهیم.

رشد ریه جنین

رشد نامناسب ریه در کودک می تواند نشانه ای از خستگی کلیه در مادر باشد.

بنابراین پزشکان توصیه می کنند که استراحت کافی داشته باشید و یک لیوان بزرگ آب فیلتر شده را در طول روز با کمی نمک دریا بنوشید.

مقدار زیادی سبزیجات بخورید یا یک مکمل غذایی قوی بخورید و یک ویتامین خام قبل از تولد مصرف کنید.

آنها نباید از محصولات لبنی ، شکر فرآوری شده (عسل سیاه) ، نوشابه ، غذاهای میان وعده ای ، بادام زمینی ، آجیل ، سویا (یا فرآورده های فرعی) ، گندم (مگر اینکه آسیاب / تزریق شوند) و یا هر نوع غذای فرآوری شده در صورت استفاده ، استفاده کنند.

سعی کنید مقدار زیادی میوه و سبزیجات ارگانیک خریداری کنید و گوشت گاو و تخم مرغ محلی بخورید ، زیرا ممکن است منبع مهمی برای مهمترین غذاهایی باشد که به پر شدن ریه جنین کمک می کنند.

اما مهمترین عامل در ایجاد ریه جنین کمبود ویتامین A است و در خطوط بعدی جزئیات ویتامین A و غذاهای غنی از آن را لیست خواهیم کرد.

ویتامین A چیست؟

ویتامین A یک ویتامین محلول در چربی است که دارای خواص آنتی اکسیدانی است و برای تقویت ایمنی بدن عمل می کند.

به این معنی که به کاهش آسیب رادیکال های آزاد (یا استرس اکسیداتیو) کمک می کند.

ویتامین محلول در چربی یعنی چه؟ ویتامین A و سایر ویتامین های محلول در چربی توانایی عبور از طریق چربی ها را دارند و در چربی ها یا اندام های بدن از جمله کبد ذخیره می شوند ، همچنین بر خلاف ویتامین های محلول در آب می توانند به سلول ها نیز نفوذ کنند.

ویتامین A می تواند یکی از سه شکل موجود در بدن انسان باشد: رتینول ، اسید شبکیه و اسید رتینوئیک.

چگونه می توان ویتامین A را از رژیم خود دریافت کرد؟ از خوردن غذاهای گیاهی و حیوانی و غذایی حیوانی ، که دو شکل مختلف ویتامین A را تأمین می کنند ، دو شکل اصلی ویتامین A گرفته شده از غذاها بتاکاروتن است (در برخی از غذاهای گیاهی ، به ویژه غذاهایی که پرتقال دارند ، رنگ قرمز و زرد) حاوی ویتامین (A) ، رتینول نیز نامیده می شود (در برخی از غذاهای حیوانی مانند تخم مرغ و گوشت قرمز یافت می شود). P>

در اینجا لیستی از غذاهای حاوی بهترین منابع غذایی ویتامین A و تعداد IU در هر یک آورده شده است.

بازدید کنندگان همچنین بازدید کردند:

 

همچنین تماشا کنید: نحوه پاکسازی ریه از اثر سیگار کشیدن با گیاهان طبیعی

مهمترین غذاهایی که به پر شدن ریه جنین کمک می کنند

  • سیب زمینی شیرین – 1 سیب زمینی پخته شده متوسط: 21907 واحد بین المللی
  • هویج – 1 هویج متوسط ​​خام: 10190 واحد بین المللی
  • گوشت گاو – 1 اونس: 8888 واحد بین المللی.
  • اسفناج – 1 فنجان خام: 2،813 واحد بین المللی
  • زردآلو خشک – 1 اونس: 1009 واحد بین المللی
  • کلم بروکلی – 1 فنجان خام: 567 واحد بین المللی
  • کره – 1 قاشق غذاخوری: 350 واحد بین المللی
  • زرده تخم مرغ – 1 تخم مرغ بزرگ: 245 واحد بین المللی
  • سایر مواد غذایی سرشار از ویتامین A شامل روغن کبد ماهی ، فلفل قرمز ، شیر کامل (چربی کامل) ، پنیر ، انبه ، گوجه فرنگی ، طالبی ، نخود سبز ، پاپایا ، هلو ، جو دوسر و ادویه جات / گیاهان مانند ریحان و فلفل شیرین. Li>

سایر مزایای ویتامین A برای زنان باردار

ویتامین A یک ویتامین محلول در چربی است که در کبد ذخیره می شود. ویتامین A برای رشد کودک شما مهم است ، از جمله رشد قلب ، ریه ها ، کلیه ها ، چشم ها ، استخوان ها ، سیستم عصبی ، سیستم تنفسی و سیستم عصبی مرکزی.

ویتامین A به ویژه برای زنانی که در آستانه زایمان هستند بسیار ضروری است زیرا به ترمیم بافت های پس از زایمان کمک می کند ، به حفظ بینایی طبیعی کمک می کند ، با عفونت مبارزه می کند ، از سیستم ایمنی بدن پشتیبانی می کند و به متابولیسم چربی کمک می کند.

همچنین تماشا کنید: روش های درمان ذات الریه

زنان باردار به چه مقدار ویتامین A نیاز دارند؟

  • در 18 سالگی و کمتر: 750 میکروگرم در روز
  • زنان باردار 19 سال به بالا: 770 میکروگرم در روز.
  • زنانی که از 18 سال به بالا شیر می دهند: 1200 میکروگرم در روز.
  • زنان شیرده از 19 سال به بالا: 1300 میکروگرم در روز.
  • زنان غیر باردار: 700 میکروگرم در روز.

نیازی نیست که هر روز مقدار توصیه شده ویتامین A دریافت کنید ، درعوض طی چند روز یا یک هفته به طور متوسط ​​آن را هدف بگیرید.

ویتامین A رژیم غذایی مادر برای رشد ریه جنین بسیار مهم است

در جمعیت هایی که کمبود مزمن ویتامین A دارند ، مکمل های ویتامین A برای مادران قبل ، حین و بعد از بارداری باعث بهبود عملکرد ریه در کودکان یا جنین می شود.
مطالعات نشان داده است که ویتامین A نقش اصلی در رشد جنین دارد. ریه ، و از مطالعه مشخص شد که تأثیر مهمی و م effectiveثر بر روی انسان دارد ، محققان اسپیرومتری را بر روی 1371 کودک (گروه سنی 9 تا 13 سال) از مادران نپالی انجام دادند که در یک آزمایش کنترل شده تصادفی شرکت کردند و گل و لای مقدار زیادی ویتامین A یا مکمل بتاکاروتن قبل ، حین و بعد از بارداری دریافت کنید. P>

در نوزادانی که مادران آنها ویتامین A دریافت کردند ، حجم بازدم اجباری در 1 ثانیه (FEV1) بیشتر از میانگین 46 میلی لیتر کودکانی بود که تحت درمان قرار گرفتند (03/0 = P).

حجم بازدم FEV1 در نوزادانی که مادران آنها ویتامین A را به عنوان مکمل بتاکاروتن دریافت کرده اند ، به طور متوسط ​​14 میلی لیتر بیشتر از گروه دارونما بود (47/0 = P). مقادیر اصلاح شده حجم بازدم FEV1 برای کودکان و ارزش های حیاتی اجباری نیز به طور خطی به سطح رتینول سرم مادر صعود می کردند.

مطالعات اثر ویتامین A بر تشکیل ریه های جنین را نشان می دهد:

  • یکی از مهمترین غذاهایی که به تکمیل ریه های جنین کمک می کند ، غذاهایی هستند که حاوی ویتامین A هستند ، زیرا این مطالعه نشان می دهد که دریافت ویتامین A (بتاکاروتن) توسط مادر توسط بارداری تأثیر مثبت قابل توجهی بر رشد ریه های جنین دارد. و عملکرد ریه در مرحله بعد. / li>
  • میزان توصیه شده روزانه برای ویتامین A توصیه شده توسط موسسات پزشکی 770 میکروگرم در دوران بارداری و 1300 میکروگرم در دوران شیردهی است.
  • غذاهای دارای ویتامین A شامل سبزیجات برگ سبز ، سبزیجات زرد تیره و شیر کامل یا غنی شده است. مکمل های ویتامین قبل از تولد حاوی حدود 1200 میکروگرم در هر قرص (4000 واحد بین المللی) است و یک دانشمند یادآوری می کند که کمبود ویتامین A ، که در کشورهای در حال توسعه بومی است ، در کشورهای پیشرفته در زنان چاق و در کسانی که دوره کوتاهی بین موارد بارداری دارند اتفاق می افتد. Li>
  • این یافته ها دلیل دیگری برای پزشکان است که به بیماران باردار یا مایل به بارداری در مورد اهمیت مکمل ویتامین قبل از تولد به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل توصیه می کنند.

 

ما در مورد مهمترین غذاهایی که به ریه های جنین کمک می کند و همچنین برخی اطلاعات دیگر که در یک مورد بسیار مهم قرار دارد ، به شما خوانندگان عزیز خطوط مختصری ارائه می دهیم. بنابراین ، مادر عزیز ، شما باید با دقت مقاله را دوباره بخوانید تا زمانی که اطمینان حاصل کنید که همه اطلاعات را در اختیار دارید ، زیرا این امر می تواند بر زندگی و سلامتی کودک شما تأثیر بگذارد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا