مقاله

اصول مبانی کارآفرینی

دانلود پاورپوینت اصول مبانی کارآفرینی | ppt | Fundamentals of Entrepreneurship | مبانی کارآفرینی چیست ؟ عناوین خاص شامل ویژگی های استارت آپ های موفق ، تکنیک های یافتن و ارزیابی ایده های جدید ، جذب مشتری ، مالی کارآفرینی ، ارزیابی و معامله ، شکل گیری مشارکت های موثر ، خرید و فروش مشاغل ، پویایی مشاغل خانوادگی و یادگیری نحوه صعود است.

مبانی کارآفرینی

مبانی کارآفرینی طراحی شده است تا دانشجویان MBA را در معرض مهارت ها ، شادی ها و سرخوردگی های کارآفرینی قرار دهد – و برای برخی ، شما را برای شروع و پرورش تجارت خود آماده می کند. ما با هم همکاری خواهیم کرد تا مهارت های شما را در ارزیابی فرصت ، و همچنین درک مراحل و صلاحیت های لازم برای راه اندازی کسب و کار جدید ، توسعه دهیم. عناوین خاص شامل ویژگی های استارت آپ های موفق ، تکنیک های یافتن و ارزیابی ایده های جدید ، جذب مشتری ، مالی کارآفرینی ، ارزیابی و معامله ، شکل گیری مشارکت های موثر ، خرید و فروش مشاغل ، پویایی مشاغل خانوادگی و یادگیری نحوه صعود است. این کلاس برای کسانی که علاقه مند به چالش ها و فرصت های منحصر به فرد مرتبط با سرمایه گذاری های جدید هستند مناسب است

برای توسعه و بکارگیری اصول مبانی کارآفرینی چه کاری می توانید انجام دهید؟

اصول کارآفرینی
  1. ارائه دهنده راه حل باشید. شما باید توجه داشته باشید که کارآفرینی فقط در مورد ساختن پول در ابتدا نیست، بلکه آن را در مورد ارائه راه حل های و ارزش افزوده. …
  2. چشم انداز داشته باشید …
  3. تیم مناسب را انتخاب کنید. …
  4. محصول / خدمات زنده. …
  5. سرمایه، پایتخت. …
  6. مسئوليت. …
  7. رشد و بازاریابی. …
  8. مشتری خود را بشناسید.

اصول کارآفرینی

 یک ارائه دهنده راه حل باشید باید توجه داشته باشید که کارآفرینی فقط در ابتدا کسب درآمد نیست بلکه ارائه راه حل و ارزش افزوده است. در طول سال ها ، کارآفرینان موفق متذکر شده بودند که اشتیاق همان چیزی است که موفقیت در تجارت را به همراه دارد. دلیل این امر این است که در تأسیس مشاغل ، مسائلی از تأمین بودجه گرفته تا بدست آوردن شرکای خوب ، ایجاد یک تیم خوب ، محل استقرار ، بازاریابی و غیره وجود خواهد داشت. شما شروع کرده بودید اگر در چنین شرایطی قرار بگیرید فقط اشتیاق می تواند شما را نگه دارد. شما فقط باید روی زندگی هر چند کوچک تأثیر بگذارید. این آغاز داستان موفقیت شماست.

چشم انداز داشته باشید شما صرفاً برای تأمین هزینه زندگی کارآفرین نیستید. شما یک کارآفرین هستید زیرا می خواهید جهان را قادر به زندگی گسترده تر ، با چشم انداز بیشتر ، با روحیه دقیق تر از امید و موفقیت کنید. شما یک کارآفرین برای غنی سازی دنیا هستید و اگر کار را فراموش کنید خود را فقیر می کنید. جاناتان سویفت گفت که ” چشم انداز هنر دیدن چیزی است که برای دیگران نامرئی است” . هدف مشخصی داشته باشید و آن را دنبال کنید.
در انجایی که در مورد مبانی کارآفرینی تعریف کردیم رسیدیم به اصل مطالب پاورپوینت اصول مبانی کارآفرینی

دانلود پاورپوینت اصول مبانی کارآفرینی

خلاصه مطالب ترم

  • اصول کارآفرینی و ویژگی کارآفرینان
  • خلاقيت و نوآوري
  • مدیریت کسب و کارهای کوچک
  • فرهنگ کسب وکار
  • طرح تجاری Business Plan

تعاريف كارآفرينى‏

  • پاورپوینت درمورد اصول و مبانی کارآفرینی  تعاریف کار آفرینی در قرن شانزدهم ميلادى واژه فرانسوى Entreprendre كارآفرينى اولين بار براى افرادى به كار برده شد كه در ماموريت‏هاى نظامى خود را به خطر مى‏انداختند.
  • بعدها اين واژه به كسانى اطلاق شد كه مخاطره يك فعاليت اقتصادى را مى‏پذيرفتند و آن را سازماندهى، تقبل و اداره مى‏كردند.
  •  «ژان باتيست سى»اولين كسى بود كه بر نقش حياتى كارآفرينان در جابجايى منابع اقتصادى براساس اصول بهره‏ورى تأكيد كرد. «ژان باتيست سى» كارآفرينى را مختص فردى مى‏دانست كه منابع اقتصادى را از يك حوزه‏ى داراى بهره‏ورى و سود پایين به حوزه‏ى داراى بهره‏ورى و سود بالاتر منتقل مى‏كرد.
  • «جفرى تيمونز»كارآفرين را ايجاد كننده يك چيز ارزشمند از هيچ مى‏داند.
  • «مك‏كله‏لند» تعريف گسترده‏ترى از كارآفرينى بيان مى‏كند و فرآیند كارآفرينى را فراتر از شغل و حرفه، بلكه يك شيوه‌ی زندگى تعبير مى‏نمايد؛ به طورى كه خلاقيت و نوآورى، عشق به كار و تلاش مستمر، پويايى، مخاطره پذيرى، آينده نگرى، ارزش آفرينى، آرمان گرايى، فرصت گرايى، نياز به پيشرفت و مثبت انديشى، زير بنا و اساس زندگى كارآفرينانه مى‏باشد؛ در اين زندگى شكست به معنای پله‏اى براى بالا رفتن و موقعيتى براى آموختن است. در دنیای کارآفرینی شکست، تصور ناقصى از واقعيت مبهمی است كه در هدف وجود دارد؛ واقعه‏اى كه هنوز فوايد آن تبديل به سود نشده است. در اين زندگى پول انگيزه‏ى اصلى و اوليه‌ی فعاليت‏هاى اقتصادى نيست، بلكه معيارى براى سنجش ميزان موفقيت فرد محسوب مى‏شود. در زندگى كارآفرينانه هدف اصلى از كار و فعاليت، ارضای حس كنجكاوى، تحقق بخشيدن به آرمان‏ها، آزادسازى انرژى‏هاى ذهنى و تبديل آنها به ايده‏هاى عملى و درنهایت خلق ارزش است و همه چيز تحت الشعاع آرمان شخص قرار مى‏گيرد.
  • «رابرت هيسريچ» فرآیند كارآفرينى را خلق چيزى نو مى‏داند كه توأم با صرف وقت و تلاش بسيار و پذيرش خطرات مالى، روحى و اجتماعى براى بدست آوردن منابع مالى، رضايت شخصى و استقلال است، كه نتيجه اين فرآیند از فعاليت‏هاى منظمى حاصل مى‏شود كه خلاقيت و نوآورى را به نيازمندى‏ها و فرصت‌هاى بازار پيوند مى‏دهد. به عبارتى فرآیند كارآفرينى تنها خلق محصول و يا خدمتى جديد نيست بلكه خلق محصول جديدى است كه متناسب با نيازهاى بازار و تقاضاى موجود باشد و بتوان آن را به جامعه ارایه نمود.

انواع كارآفرينى‏

الف) فردى‏

1ـ كارآفرينى مستقل‏

  • فرآیندى است كه كارآفرين از ايده اوليه تا ارایه‌ی محصول خود به جامعه، كليه‌ی فعاليت كارآفرينانه را با ايجاد يك بنگاه اقتصادى جديد، به طور مستقل طى مى‏كند.

 2ـ كارآفرينى سازمانى‏

  • فرآیندى است كه كارآفرين تحت حمايت يك سازمان، فعاليت‏هاى كارآفرينانه خود را به ثمر مى‏رساند.

ب) گروهى‏

1ـكارآفرينى شركتى‏

  • فرآیندى است كه يك شركت طى مى‏كند تا همه افراد آن به كارآفرينى تشويق شده و تمام فعاليت‏هاى كارآفرينانه فردى و گروهى به طور مستمر، سريع و راحت در شركت انجام پذيرد. در اين فرآیند هر يك از كاركنان در نقش كارآفرين انجام وظيفه مى‏كنند.

2ـ کارآفرینی اجتماعی

  • كارآفريني اجتماعي يك زمينه نوظهوري است كه شامل سازمان‌هاي غيرانتفاعي است كه اين سازمان‌ها افراد را در شروع كسب و كارهاي انتفاعي ياري مي‌دهند، سازمان‌هاي غيرانتفاعي كه براي ايجاد نقدينگي براي برنامه‌هايشان، ارزش اقتصادي ايجاد مي‌كنند از منابع در دسترس به گونه‌اي خلاقانه براي موضوعات اجتماعي استفاده مي‌كنند.

ويژگى‏هاى كارآفرينان‏

عمده ويژگى‏هاى شخصيتى و روانشناختى كارآفرينان را مى‏توان خلاقيت و نوآورى‏، نياز به توفيق، مخاطره پذيرى، خلاقيت و نوآورى، مسئوليت پذيرى، استقلال‏طلبى، داراى مركز كنترل درونى‏

بصيرت، كاردان، پرتلاش، داراى اعتماد به نفس، دستاوردگرايى و هدف‌گرايى نام برد.

رويكرد رفتارى كارآفرينان‏

  • از موقعيت‌هاى اقتصادى استفاده مى‏كند
  • تصميم مى‏گيرد
  • سرمايه را جذب مى‏كند و آن را افزايش مى‏دهد
  • براى آينده برنامه‏ريزى مى‏كند
  • توليدات خود را با سود مى‏فروشد

تأثیرات اقتصادى و اجتماعى كارآفرينان

  • «تئودور شولتز» معتقد بود كه عدم تعادل در يك اقتصاد پويا امرى اجتناب‏ناپذير است، اين عدم تعادل را نمى‏توان به موجب قانون يا سياست عمومى برطرف كرد و به طور یقین علم معانى و بيان هم نمى‏تواند آن را برطرف كند. تنها فعاليت‏هاى كارآفرينانه است كه با تخصيص مجدد منابع مى‏تواند اقتصاد را به حالت تعادل بازگرداند.
  • «ماكس وبر» جامعه‏شناس آلمانى اولين فردى بوده است كه در اين حوزه‌ی علمى به كارآفرينى توجه كرده است، در تعريف «وبر» كارآفرينى يك فرآیند اجتماعى است كه در آن كارآفرين با اشتياق و پشتكار در كار، خويشتن خويش را پيدا مى‏كند و از بند عادات و سنت‏هاى مرسوم رها مى‏شود. او معتقد است كه فرهنگ كارآفرينى در سطح تعاملى انسان‏ها با يكديگر شكل مى‏گيرد و شخصيت، ارزش‌ها، نگرش‏ها و باورهاى فرد نسبت به كارآفرينى تحت تأثیر تعامل وى با ساير افراد جامعه شكل گرفته و تكامل پيدا مى‏كند

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا