الاستیسیته چیست

مقاله ی در مورد الاستیسیته

0

الاستیسیته چیست

الاستیک اصطلاحی است که در اقتصاد برای توصیف تغییر رفتار خریداران و فروشندگان در پاسخ به تغییر قیمت یک کالا یا خدمات به کار می رود. چگونه تقاضا برای کالا یا خدمات بر روی واکنش در پاسخ به یک تغییر در قیمت تعیین کشش تقاضا و یا inelasticity  که خوب است. محصولی غیرمستقیم کالایی است که مصرف کنندگان حتی پس از تغییر قیمت ، خرید خود را ادامه می دهند. خاصیت انعطاف پذیری یک کالا یا خدمات می تواند بسته به تعداد جایگزین های نزدیک ، هزینه نسبی آن و مدت زمان باقی مانده از زمان تغییر قیمت متفاوت باشد .

  • شرکت هایی که در صنایع بسیار رقابتی فعالیت می کنند ، محصولات و خدماتی را ارائه می دهند که دارای خاصیت ارتجاعی هستند ، زیرا این شرکت ها تمایل دارند که قیمت گیر باشند.
  • هنگامی که قیمت یک کالا یا خدمات به نقطه انعطاف پذیری رسیده است ، فروشندگان و خریداران به سرعت تقاضای خود را برای آن کالا یا خدمات تنظیم می کنند.
  • الاستیسیته یک اقدام اقتصادی مهم است ، به ویژه برای فروشندگان کالاها یا خدمات ، زیرا این امر نشان می دهد که با تغییر قیمت ، چه مقدار از خریداران کالا یا خدمات مصرف می کنند.
  • محصولات یا خدماتی که الاستیک هستند یا ضروری نیستند یا به راحتی می توانند با یک جایگزین جایگزین شوند.

درک الاستیسیته

درک الاستیسیته چیست ، شرکت هایی که در صنایع بسیار رقابتی فعالیت می کنند کالاها یا خدماتی را ارائه می دهند که دارای خاصیت ارتجاعی است زیرا این شرکت ها تمایل دارند که قیمت گیر باشند یا افرادی که باید قیمت های غالب را بپذیرند. هنگامی که قیمت یک کالا یا خدمات به نقطه انعطاف پذیری برسد ، فروشندگان و خریداران به سرعت تقاضای خود را برای آن کالا یا خدمات تنظیم می کنند. نقطه مقابل الاستیک غیرقابل است. هنگامی که یک کالا یا خدمات بی فایده است ، فروشندگان و خریداران به محض تغییر قیمت ، به احتمال زیاد نمی توانند تقاضای خود برای یک کالا یا خدمات را تنظیم کنند.

اهمیت الاستیسیته چیست

الاستیسیته یک اندازه گیری اقتصادی مهم است ، به ویژه برای فروشندگان کالاها یا خدمات ، زیرا نشان می دهد که با تغییر قیمت ، چه مقدار از خریداران کالا یا خدمات مصرف می کنند. هنگامی که یک محصول الاستیک است ، تغییر در قیمت به سرعت منجر به تغییر در مقدار خواسته می شود . وقتی یک کالای غیراخلاقی است ، حتی با تغییر در قیمت کالای مورد نظر ، مقدار کمی در تقاضا تغییر نمی کند. تغییری که برای کالای الاستیک مشاهده می شود افزایش تقاضا با کاهش قیمت و کاهش تقاضا با افزایش قیمت است.

الاستیسیته همچنین اطلاعات مهم را به مصرف کنندگان ارتباط می دهد. اگر قیمت بازار الاستیک کاهش یابد ، شرکتها به احتمال زیاد تعداد کالاها یا خدماتی را که مایل به تهیه آنها هستند ، کاهش می دهند. اگر قیمت بازار بالا رود ، احتمالاً بنگاه ها تعداد کالاهایی را که مایل به فروش هستند ، افزایش می دهند. این برای مشتریانی که به محصولی احتیاج دارند و نگران کمبود بالقوه هستند بسیار مهم است .

نمونه هایی از کالاهای الاستیک در دنیای واقعی

به طور معمول کالاهایی که الاستیک هستند یا کالاها یا خدمات غیر ضروری هستند و یا کالاهایی که رقبا برای آنها کالاها و خدمات جایگزینی را به راحتی در دسترس قرار می دهد. صنعت هواپیمایی به دلیل اینکه یک صنعت رقابتی است الاستیک است. اگر یکی از شرکت های هواپیمایی تصمیم به افزایش قیمت کرایه های خود داشته باشد ، مصرف کنندگان می توانند از هواپیمایی دیگر استفاده کنند و شرکت هواپیمایی که کرایه های خود را افزایش داده ، شاهد کاهش تقاضا برای خدمات خود خواهیم بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.