تولید باتری لیتیوم یون : 3 راه برای به حداقل رساندن هزینه

0

تولید باتری لیتیوم یون گزارش جدید علمی برای سیاست گذاری JRC توسط پروژه های خدمات علمی و دانش کمیسیون اروپا مبنی بر اینکه قیمت باتری های لیتیوم یونی به میزان قابل توجهی در سال 2030 با 50 درصد سقوط می کند و بیشتر در سال 2040 با 75 درصد کاهش می یابد. آنها را وادار به یافتن راههای جدیدی برای کاهش هزینه های تولید از جمله هزینه های مواد اولیه ، هزینه های بسته بندی و همچنین هزینه سلولهای ساخت می کند .

پیش بینی سریع تصویب وسایل نقلیه برقی در سراسر جهان و گسترش گسترش در بخش تولید باتری لیتیوم یونی پیش بینی می شود که مناظر برق ، نفت و گاز و حمل و نقل را مختل کند. با افزایش شدید تقاضا برای تولید باتری های لیتیوم یونی اتومبیل ، احتمالاً قیمت آنها طی 5 سال آینده به طرز چشمگیری کاهش خواهد یافت. تولیدکنندگان باتری یون لیتیوم برای کاهش قیمت های تولید برای معرفی قیمت های رقابتی و حفظ حاشیه ای در چنین چشم انداز پراکنده ، ناگزیر هستند که فعالیتهای تجاری خود را اصلاح کنند. در اینجا چند روش وجود دارد که می تواند هزینه راه اندازی کارخانه تولید باتری لیتیوم یون را کاهش دهد ، زیرا حاشیه ها در این چشم انداز به استخوان بریده می شوند.

1. حفظ قیمت های رقابتی با کاهش هزینه های مواد اولیه

 

موانع ورود در بخش های میانی جریان زنجیره تامین تولید باتری لیتیوم یون مانند جداساز و مونتاژ سلول و مواد فعال آند و کاتد نسبتاً کم است. این موضوع باعث تشدید رقابت در این مناطق می شود و حاشیه ها را به پایین می آورد. استفاده از صلاحیت های تولید کم هزینه در کشورهای در حال توسعه در آسیا و اقیانوس آرام یکی از محبوب ترین وسیله برای کاهش هزینه باتری های لیتیوم یون است. علاوه بر این ، دانشمندان و مهندسان مواد می توانند از طریق ایجاد مواد فعال آند و کاتد جدید و روشهای نوآورانه روشهای پردازش مواد برای کاهش نیاز به کنترل هزینه ها و معرفی باتریهای ایمن تر و مطمئن ، بر کاهش هزینه ها متمرکز شوند .

هزینه های مواد اولیه و هزینه پردازش مواد از هم جدا نمی شوند ، زیرا مواد اولیه مورد استفاده در کارخانه های تولید باتری یون لیتیوم قبل از استفاده پردازش می شوند ، تهیه تکنیک های جدید و کم هزینه پردازش مواد می تواند یک کاتالیزور مهم در به حداقل رساندن هزینه “مواد اولیه” باشد. برای باتری های لیتیوم یون

مطلب پیشنهادی منوجان
علائم بیماری قلبی

2. اتخاذ فن آوری های پیشرفته به حداکثر رساندن بهره وری در کسب و کار و کاهش هزینه ها

 

اتوماسیون و دیجیتالی شدن در حال تبدیل شدن به یک چرخه کاری جدید برای کل چشم انداز تولید است و صنعت باتری یون لیتیوم نیز از این قاعده مستثنی نیست. انقلاب صنعتی چهارم – صنعت 4.0 – بر اتخاذ فناوریهای پیشرفته برای اجرای اتوماسیون کارخانه و دیجیتالی کردن عملیات تولید برای اطمینان از تولید انبوه و موفقیت اقتصادی تأکید دارد.

با پیشرفت فن آوری های پیشرفته مانند اتوماسیون فرآیند رباتیک (ՀՀԿ) و هوش مصنوعی (AI) ، تولید کنندگان باتری لیتیوم یون می توانند بر این چالش غلبه کنند. اجرای راه حل های اتوماسیون و دیجیتالی شدن می تواند به مشاغل کمک کند تا بهره وری و کارایی کارخانه های تولید باتری لیتیوم یون را تحریک کنند و با کاهش هزینه های خرابی و پردازش ، هزینه های تولید را کاهش دهند.

بهینه سازی اکثر عملیات تجاری ، از انباشته شدن سلولهای کیسه لیتیوم و جوشکاری ، تا مرحله آخر مونتاژ باتری و همچنین حمل و نقل ، از اتوماسیون فرایندهای تولید در کارخانه تولید باتری لیتیوم یون حاصل می شود. راه حل های مهندسی همزمان یا همزمان مهندسی نیز در بین تولید کنندگان باتری لیتیوم یون محبوبیت چشمگیری پیدا می کنند ، زیرا این راه حل ها می توانند در تولید بهتر طراحی های ماژول باتری و تقویت بیشتر کارایی یک کارخانه تولید باتری یون لیتیوم کمک کنند. علاوه بر این ، اتخاذ دستگاه های جوشکاری با تکنولوژی پیشرفته که با فن آوری های اتوماسیون نسل بعدی سازگار هستند ، با روند صعودی صنعت 4.0 در این منظر ، به ارتفاعات جدیدی می رسد.

انتظار می رود صنعت باتری دچار تحول فناوری شود ، جایی که راه حل های پیشرفته روباتیک در اکثر عملیات ها باعث بهبود انسان ، برای بهبود دقت ، بهره وری و همچنین انعطاف پذیری کل فرایند تولید باتری می شود. تولید سیستم عامل های اجرای سیستم (MES) و اینترنت تعاملی اشیاء (IoT) به بخشی جدایی ناپذیر از فرآیندهای مدیریت داده و همچنین عملیات نظارت بر نگهداری در مشاغل تولید باتری لیتیوم تبدیل می شوند.

تولیدکنندگان ، که قدرت راه حل های اتوماسیون و دیجیتالی شدن را از لحاظ فنی قوی به دست آورند ، در دنیای تولید باتری لیتیوم یونی رهبری خواهند کرد.

مطلب پیشنهادی منوجان
کویل تسلا : نمودار مدار ، کار و برنامه های کاربردی آن چیست

3. سیاست ها و مشوق های مطلوب دولت برای مشاغل تولید باتری لیتیوم یون

تولید کنندگان باتری یون لیتیوم در تلاش هستند تا انگیزه های مالی کمترین خطر و محیط سیاسی مطلوب را برای محدود کردن هزینه های تولید خود و زنده ماندن تحت فشارهای شگرف قیمت گذاری داشته باشند. حمایت از دستگاههای حاکم بر حسب پروسه صدور مجوز و صدور گواهینامه ، دسترسی به انرژی پاک ، نیروی کار ماهر و مواد اولیه .

ذینفعان دارای طیف گسترده ای از موقعیت های جغرافیایی مطلوب با بهترین مورد در زمینه تنظیم کارخانه تولید باتری یون لیتیوم هستند. با این حال ، اتحادیه اروپا (EU) و اقتصادهای نوظهور در آسیا و اقیانوس آرام ، مانند چین و هند از جمله مناطق پرطرفدار هستند که دستگاه های حاکم در حال ایجاد محیطی مناسب برای تجارت باتری های لیتیوم یون هستند.

در سال 2017 ، کمیسیون اروپا (EC) راه اندازی اتحادیه باتری اروپا را به منظور تقویت رشد زنجیره ارزش پایدار و رقابتی در صنعت تولید باتری اروپا اعلام کرد. به تازگی ، سیستم اعتباری جدید چین اعطای دو تا شش اعتبار برای خرید یک سلول سوخت جدید ، کم کربن ، کاملاً برقی ، یا یک اتومبیل مسافری ترکیبی را آغاز کرد. در همین حال ، اخیراً در هند پیشنهاد “پذیرش سریعتر و ساخت وسایل نقلیه برقی” فاز دوم ( هند – مرحله FAME II ) با درآمد کل 1.45 میلیارد دلار برای تقویت تحرک الکترونیکی در کشور تصویب شد.

با تدوین برنامه های مختلف اقدام استراتژیک و ایجاد انگیزه برای تقویت تصویب وسایل نقلیه الکتریکی باتری ، دستگاههای مختلف مدیریتی برای تولید کنندگان باتری یون لیتیوم محیط رشد مثبت ایجاد می کنند. تغییر عوامل ژئوپلیتیکی و چارچوبهای نظارتی به نفع وسایل نقلیه الکتریکی در ایجاد کارخانه جدید تولید یون لیتیوم در این مناطق در آینده نزدیک نقش مؤثر در کاهش هزینه برای مشاغل خواهد داشت.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.