مقاله

روش تحقیق در مدیریت

روش تحقیق در مدیریت موضوع روش تحقیق مدیریت ، جذاب و پیچیده است. دانشجو یا یک پزشک تحقیق در زمینه مدیریت ، با عدم قطعیت در جستجو و شناسایی مسئله تحقیق ، تحت تأثیر نتایج طرح تحقیق قرار گرفته و با موانع در دستیابی به داده های دقیق و پیچیدگی های تجزیه و تحلیل داده ها اشتباه گرفته می شود. روش تحقیق پژوهش مدیریت: ادغام اصول ، روش ها و تکنیک ها به دنبال یک درمان متعادل از همه این جنبه ها است و تکنیک های حل مسئله ، جنبه های خلاقیت ، مدل سازی ریاضی و رویکردهای کیفی را به هم می آمیزد تا بتواند موضوع روش شناسی پژوهش مدیریت را به صورت واضح و به آسانی درک کند. مسیر.

پیشینه روش تحقیق در مدیریت

درک چگونگی دسترسی مدیران در NHS و استفاده از دانش مدیریت برای کمک به بهبود فرآیندهای سازمانی و در نتیجه ارتقاء خدمات بهتر ، از اهمیت ویژه ای در تحقیقات مراقبت های بهداشتی برخوردار است.  با توجه به انتظاراتی که از مدیران در NHS داریم برای بهبود عملکرد در مواجهه با فشارهای مداوم برای تغییر و عواقب ناگوار مدیریت ضعیف ،دانستن این نکته که مدیران در لبه پیشرو تفکر در مدیریت هستند. تئوری و تحقیق برای این مهم ، درک این نکته ضروری است که مدیران چگونه به ایده هایی دسترسی پیدا می کنند که می توانند خدمات درمانی را بهبود بخشند و قادر به ترجمه موثر این موارد در یک مجموعه مراقبت های بهداشتی هستند.

با وجود این ، علیرغم تحقیقات خوبی که در مورد نحوه عملکرد مدیران NHS انجام وظایف خود صورت گرفته است ، ما فقط درک محدودی از چگونگی دستیابی مدیران به دانش مدیریت ، چگونگی تفسیر آن و چگونگی تطبیق و استفاده از آن در اختیار داریم. تنظیمات مراقبت های بهداشتی خود را دارند.  نیز وجود دارد تحقیقات بسیار کمی که در تلاش است تا درک کنند که چگونه با استفاده از دانش مدیریت مربوط به مدیران یادگیری فردی و توسعه، این روابط در با توسعه خود را به عنوان “حرفه ای مدیران، در میان جوامع مختلف در سراسر بیمه خدمات درمانی.به طور مشابه ، ما نسبتاً کمی در مورد چگونگی تأثیرگذاری خود سازمان بر شیوه های دسترسی مدیران ، ایجاد حس ، انتخاب ، انطباق و استفاده از دانش مدیریت مربوطه تأثیر می گذارد.

این تحقیق با بررسی چگونگی دستیابی مدیران میانی در NHS به دانش و یادگیری منابع مختلف برای استفاده ، توسعه و بهبود عملکرد مدیریت ، این شکاف ها را پر می کند. با انجام این کار ، این امر تشخیص می دهد که گروه های مختلفی در مدیریت وجود دارند که نیازها و چشم اندازهای خاص خود را دارند و انواع مختلفی از دانش مدیریت (مثلاً عملیاتی ، مالی) را به خود جلب می کنند ، که خود دانش مدیریتی اغلب مورد بحث قابل توجه است (به ویژه هنگامی که منتقل شده از زمینه های مختلف ، مانند صنعت تولید) و اینکه مدیران بخشی از اجتماعات و شبکه های عملی گسترده تر (NoPs) در NHS و فراتر از آن رویکردهای نفوذ در آموزش و توسعه حرفه ای هستند.

مطلب پیشنهادی منوجان
آلیاژ آلومینیوم

اهداف روش تحقیق در مدیریت

روش تحقیق در مدیریت هدف از این تحقیق ، بررسی چگونگی مواجهه مدیران میانی NHS و استفاده از دانش مدیریت و بررسی عوامل [بویژه زمینه های سازمانی ، سوابق شغلی و مجامع عملی (جوامع عملی)] است که باعث پذیرش دانش مدیریت جدید می شود یا مانع آن می شود. ادغام آن با عمل در زمینه های مراقبت های بهداشتی. در زیر از این سه هدف خاص:

  1. برای تعیین چگونگی تأثیر سوابق شغلی و شغلی بر پذیرش دانش ، اشتراک دانش و یادگیری در بین مدیران مراقبت های بهداشتی
  2. برای بررسی چگونگی همکاریهای ذیربط مربوطه ، اشتراك و یادگیری دانش را فعال یا مانع می كند
  3. تا مشخص شود که کدام سازوکارها در حمایت از پذیرش دانش ، به اشتراک گذاری دانش و یادگیری / غیرآموزشی در داخل و در بین جوامع مؤثر است.

بنابراین ، این تحقیق بر اهمیت درک جریان دانش و یادگیری مدیریت تأثیر می گذارد ، زیرا به شدت تحت تأثیر بستر اجتماعی و سازمانی است که مدیران و کار آنها در آن تعبیه شده است.  این تأثیرات متنی – یعنی پیشینه و پیشرفت شغلی آنها ، تنظیمات سازمانی که مدیران در آن فعالیت می کنند و شبکه ها و اجتماعاتی که آنها در آن تعلق دارند – انتظار می رود تأثیر مهمی در شیوه دسترسی مدیران و استفاده از مدیریت داشته باشند. دانش و نحوه استفاده از آن در شیوه های مدیریتی خود.

زمینه تحقیق

توسعه ظرفیت مدیریتی برای استراتژی دولت انگلستان برای اجرای تغییرات برنامه ای متصل به نوسازی خدمات عمومی ،  به ویژه در NHS مدرن ، یکپارچه تلقی می شود. اصلاحات در NHS منعکس کننده برخی از روندهای گسترده تر در اقتصاد خصوصی است ، زیرا مشوق های مبتنی بر بازار و مدیریت عملکرد معرفی شده و رقابت افزایش یافته است.  ظهور مدیریت عمومی جدید در تغییر ساختار بخش دولتی منجر به تغییر خواسته های نیروی کار مدیریتی شده است.  یافته های حاصل از چنین مطالعاتی در تحقیقات اخیر NHS تکرار شده است که گزارش شده است رشد چشمگیر در پیچیدگی کار مدیران به دلیل افزایش برون سپاری و لزوم برخورد با سازمان های خارج ، خصوصی سازی هتل ها و خدمات نظافت ، بیمارستان های خصوصی و شرکت های ابتکار مالی.  در عین حال ، اختلاط اقتدار و مسطح شدن سلسله مراتب به مدیران دامنه وسیع تری از کنترل و مسئولیت های گسترده تر داده است.

مطلب پیشنهادی منوجان
تعادل چیست

مقابله با و تعالی بخشیدن به این شرایط ، ظرفیت مدیران مراقبت های بهداشتی را برای مشارکت ، تفسیر ، سازگاری و پشتیبانی از اجرای نوآوری ها و پیشرفت های دیگر در تحقیقات نیاز دارد. بهبود این ظرفیت به درک روشنی از پویایی جریان دانش در سطح فردی و جمعی و منظر اجتماعی ، سیاسی و حرفه ای که در آن جریان دانش مرتبط با یادگیری مدیریت متکی است ، متکی است.

در دهه گذشته ، علاقه جدیدی به نحوه مدیریت یا بسیج دانشمندان وجود داشته است ، که در بحثهای فعال درمورد پزشکی مبتنی بر شواهد و مدیریت مبتنی بر شواهد منعکس شده است.  این تحقیق با مطالعاتی مانند بررسی کوکی از تحقیقات عمومی در زمینه مراقبت های بهداشتی در سال 2006 تأمین شده است ، که موانع اساسی فرهنگی ، نهادی و مالی برای ترجمه پژوهش به عمل را مشخص کرده است (ص 4 ، © تاج. کپی رایت 2006 ، مروری بر بودجه تحقیقات پزشکی انگلستان ). در حالی که تحقیقات قابل توجهی در مورد سیاست گذاران و ارتباط آنها با نوآوری های جدید بالینی و پزشکی انجام شده است ،نیاز مبرم به تحقیقات بیشتر در مورد تحقیقات مدیریت مدیریت و عملکردهای نوآورانه توسط مدیران مراقبت های بهداشتی NHS و چگونگی ارتباط این امر با پیشرفت حرفه ای آنها به عنوان مدیران وجود دارد.  علاوه بر این، نیاز به درک بهتر چگونگی دسترسی مدیران و استفاده از دانش در زمینه NoPs و پلیس گسترده تری است که در یک سطح مزو بیشتر کار می کند و که با وجود شبکه های حرفه ای و شخصی مربوط به ارتباط وجود دارد. اینها نه تنها دسترسی به منابع و انواع مختلف دانش و یادگیری را فراهم می کند ، بلکه به شکل دادن به نحوه درک مدیران و استفاده از آن دانش و یادگیری در زمینه مراقبت های بهداشتی نیز کمک می کند.

یافتن مدیریت مراقبت های بهداشتی

برای شناسایی دقیق این فرایندهای دانش و یادگیری ، نیاز به آشکار سازی بیشتر مفهوم مدیریت میانی است. این امر به ویژه در بخش مراقبت های بهداشتی با توجه به تنوع گروه ها و نقش های عملیاتی و عملکردی که در داخل NHS و همچنین تنوع مسیرها به سمت مدیریت NHS یافت می شود.

مطلب پیشنهادی منوجان
درباره پوليوويروسهاي مشتق از واکسن

مدیران میانه به طور سنتی یک کادر دشوار برای تعریف هستند ، زیرا مرزهای بین سلسله مراتب در سازمانهای معاصر غالباً مشخص نیست و مشخص کردن آنها اغلب مبهم است.  برای اهداف این مطالعه ، مدیران میانه به صورت استقرایی به عنوان افراد مشخص شده در سازمان شناخته می شوند ، مشروط بر اینکه آنها جزئی از زنجیره مدیریتی روشن باشند و در ارائه خدمات نهایی مشارکت داشته باشند ، مسئول باشند. حداقل برای دو سطح فرعی در سلسله مراتب و حداقل یک نفر برتر بین آنها و مجریه سازمانی. (ص 639). این رویکرد امکان درک دقیق تر موقعیت مکانی و ماهیت مدیریت میانی در سازمانهای مورد مطالعه را فراهم می آورد ، در مقابل با رویکردی جایگزین که ممکن است از ابتدا تعریف انتزاعی تری را به داده ها تحمیل کند.

این تعریف همچنین ما را قادر ساخت تا با استفاده از تجربه ها و آموزش های متنوع حرفه ای ، بالینی و / یا مدیریتی ، مسیرهای مختلف شغلی مختلف و نقشها و مسئولیتهای مدیریتی متنوعی را در اختیار داشته باشیم. همچنین ما را قادر به کشف ماهیت توزیع مدیریت در مراقبت های بهداشتی  و همچنین تمرکز بر روی سطوح که در آن مفاهیم مدیریت و رهبری ممکن است درهم آمیخته.  اگرچه به نوعی گرفتن چنین تنوع در سیستماتیک بسیار مهم است ، در عین حال مهم است که بتوانیم به طور عملی بین دو گروه مدیریتی متمایز برای مطالعه تمایز قایل شویم. همانطور که در فصل 2 مورد بررسی قرار خواهد گرفت برای انجام این کار ، ما یک طبقه بندی اولیه از گروه های مدیریتی را در NHS ایجاد کردیم که چارچوبی را برای دستگیری و طبقه بندی تنوع مدیران میانی NHS فراهم می کرد که ما می توانیم با ورود به مراحل تجربی تحقیق ، به صورت استقرایی تر اصلاح کنیم.

با توجه به تنوع موجود در مدیریت میانی ، نه تنها باید دیدگاههای متمایز از دانش و عملی که ممکن است این اختلافات به وجود بیاورد را درک کنیم ، بلکه راههایی که عوامل و عملکردهای متنی در سطح سازمانی ممکن است با هم تأثیر بگذارد بر تأثیرگذاری در جهت گیریها نسبت به دانش مدیریت در کادر مدیریت.

برای درک جریان ، ترجمه و استفاده از دانش مدیریتی در عمل در NHS ، ما رویکردی را اتخاذ کردیم که نه تنها به پیچیدگی ها (و ماهیت مورد اختلاف) آن پایگاه دانش مدیریتی حساس باشد بلکه به ماهیت اجتماعی تر و مستقر در آن نیز حساس باشد. دانش و یادگیری یعنی رویکرد تحقیق توجه ویژه ای به روش هایی دارد که ترجمه دانش مدیریتی به صورت عملی به شدت تحت تأثیر آن زمینه خاص قرار می گیرد.

مطلب پیشنهادی منوجان
آندوسکوپ چیست

به عنوان مثال ، در حالی که ارائه آموزش های مدیریت دزدگیر از طریق طرح ملی آموزش مدیریت کارشناسی ارشد NHS (GMTS) برخی از جامعه پذیری جمعی را برای مدیران NHS فراهم می کند ، تاریخچه قبلی تحصیلی و اشتغال ، وابستگی های حرفه ای بنیادی و برنامه های آموزشی ویژه عملکرد ، تفاوتهای اساسی را در آنها ایجاد می کند. جهت گیری به دانش مدیران NHS.  علاوه بر این ، این اختلافات در علاقه و چشم انداز اهمیت بالقوه روابط قدرت را نشان می دهد زیرا آنها مربوط به جریان دانش و یادگیری هستند که در داخل و بین گروه های مدیریتی اتفاق می افتد. آنجا که پایگاه دانش مدیریتی به طور مداوم مورد بحث و بحث قرار می گیرد ، درک این نکته مهم است که کسب و استفاده از چنین دانشهایی برای ایجاد تغییر لزوماً در اثر آن خنثی نیست.

روش تحقیق در مدیریت

تأکید بر درک تأثیرات زمینه ، نیاز به رویکردی دارد که بتواند ظرافتهای از نحوه دستیابی و استفاده از دانش مدیریت را در کارهای روزمره خود بدست آورد. این نه تنها یک رویکرد بسیار کیفی برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها را نشان می دهد (در ادامه در فصل 2 مورد بررسی قرار می گیرد ) بلکه به ارزش یک رویکرد مطالعه مقایسه ای موردی نیز اشاره می کند که امکان بررسی عمیق از شباهت ها و تفاوت های مهم را فراهم می کند ، و در داخل ، پرونده ها و جوامع مدیریتی

در این مطالعه مدیران میانی در سه نوع اعتماد NHS (واقع در انگلستان) و در بین آنها بررسی شده است. سه اعتماد برای ارائه موارد کاملاً مشخص با توجه به تنوع خدمات ارائه شده و در نتیجه ، دانش مورد نیاز مدیران و شبکه هایی که احتمالاً در دسترس آنهاست ، انتخاب شدند.

برای به دست آوردن اختلافات بین گروههای مدیریتی در هر اعتماد ، یک چارچوب انتخاب در مراحل اولیه پروژه تدوین شد که با توسعه پروژه تصفیه شد و این امکان را به ما داد تا بین گروههای مدیرانی که می توان در هر اعتماد انتخاب کرد ، تمایز قائل شویم. جهت گیری مدیریتی و بالینی آنها. این چارچوب به عنوان مبنای انتخاب پاسخگویان مدیریتی در بخش اصلی تجربی مطالعه استفاده شده است. استخراج ، پالایش و کاربرد مدل به طور کامل در فصل 2 توضیح داده شده است .

مطلب پیشنهادی منوجان
حمله قلبی - علائم و دلایل

مشارکت بیمار و عموم از ویژگیهای این مطالعه نبود ، همانطور که مربوط می شد و فقط مصاحبه و تعامل با مدیران مراقبت های بهداشتی در مورد مسئولیت های مدیریتی آنها نیاز داشت.

ساختار گزارش در روش تحقیق در مدیریت

بقیه این گزارش به شرح زیر است.

در فصل 2 روش تحقیق را توضیح می دهیم ، به تشریح مبانی معرفت شناختی رویکرد ما ، منطق انتخاب مطالعات موردی و گروه های مدیریتی برای مطالعه خود و روش های تحقیق کیفی دقیق که از آنها برای جمع آوری ، کدگذاری و تحلیل داده ها استفاده کردیم. از مصاحبه ها و مشاهدات

فصل سوم صحنه را برای تجزیه و تحلیل داده ها با بررسی زمینه نهادی و سازمانی برای تحقیق ، کاوش مدیریت در کل بخش در یک بستر نهادی در حال تغییر ، فراهم می کند. پس از آن ، ما به شرح خلاصه ای از هر سه اعتماد و ارزیابی از زمینه های سازمانی مؤثر بر مدیریت ، دانش و یادگیری در هر یک از آنها می پردازیم.

فصل های 4 – 6 مجموعه اصلی یافته ها را تشکیل می دهند ، که بر اساس سه موضوع اصلی مرتب می شوند: مدیریت ، دانش و شبکه. توضیحی درباره اشتقاق و استفاده از این طرحواره در پایان فصل 3 ارائه شده است . در هر فصل ، داده های مصاحبه ها و مشاهدات را برای نمایش و تحلیل موضوعات اصلی و موضوعات مشخص شده توسط گروه های مختلف مدیران در سراسر ، و در سه مورد ، در این بخش ارائه می دهیم.

فصل 7 یافته های اصلی تحقیق را مورد بحث قرار می دهد. علیرغم شباهت زیاد (بعضاً غیر منتظره) در مضامین مشخص شده و حسابهای داده شده در بین امانت ها و گروه های مدیران ، تحلیل ما همچنین به ما این امکان را می دهد تا تفاوتهای مهم (هم آشکار و هم تفاوت های ظریف تر) بین اعتمادها و گروههای مدیریتی را شناسایی کنیم. این منجر به نتیجه گیری نهایی نهایی فصل 8 می شود که در آن نتیجه گیری و توصیه های خود را ارائه می دهیم.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن