پاورپوینت خوراک به عنوان دارو

0

پاورپوینت خوراک به عنوان دارو آنچه را که برای خوردن انتخاب می کنید تأثیرات عمیقی بر سلامت کلی شما دارد.

تحقیقات نشان می دهد که عادت های خوراکی بر خطر بیماری تأثیر می گذارد. در حالی که برخی خوراکها ممکن است باعث ایجاد شرایط سلامتی مزمن شوند ، برخی دیگر داروهای محافظ و دارویی قوی دارند.

بنابراین ، بسیاری از مردم استدلال می کنند که خوراک دارو است.

با این حال ، رژیم خوراکی به تنهایی نمی تواند و نباید جایگزین دارو در هر شرایطی باشد. اگرچه بسیاری از بیماری ها با تغییر رژیم خوراکی و شیوه زندگی قابل پیشگیری ، درمان و یا حتی قابل پیشگیری هستند ، بسیاری دیگر نمی توانند.

در این مقاله به بررسی اثرات دارویی مواد خوراکی می پردازیم ، از جمله خوراکهایی که برای بهبودی باید مورد استفاده قرار گیرند.

چگونه خوراک از بدن شما تغذیه و محافظت می کند

بسیاری از مواد مغذی موجود در مواد خوراکی سلامتی را تقویت می کنند و بدن را از بیماری محافظت می کنند.

خوردن خوراکهای مفید و مغذی بسیار مهم است زیرا مواد منحصر به فرد آنها به صورت هم افزایی کار می کنند تا اثری را ایجاد کنند که با مصرف یک مکمل قابل تکرار نباشد.

ویتامین ها و مواد معدنی

اگرچه بدن شما فقط به مقادیر کمی ویتامین و مواد معدنی نیاز دارد ، اما برای سلامتی شما حیاتی هستند.

با این حال ، رژیم های غربی – خوراکهای فراوری نشده و خوراکهای کامل مانند محصولات تازه کم – به طور معمول کمبود ویتامین ها و مواد معدنی هستند. چنین کمبودهایی می تواند خطر ابتلا به بیماری را به میزان قابل توجهی افزایش دهد (1 منبع معتبر)

به عنوان مثال ، مصرف ناکافی ویتامین C ، ویتامین D و فولات ممکن است به قلب شما آسیب برساند ، باعث اختلال در عملکرد سیستم ایمنی شود و به ترتیب خطر ابتلا به برخی سرطانها را افزایش دهد (2 منبع معتبر، 3 منبع معتبر، 4 منبع معتبر)

ترکیبات مفید گیاه

خوراکهای مغذی از جمله سبزیجات ، میوه ها ، لوبیا و غلات دارای بسیاری از ترکیبات مفید مانند آنتی اکسیدان ها هستند.

مطلب پیشنهادی منوجان
آندوسکوپ چیست

آنتی اکسیدان ها سلول ها را از آسیب هایی که در غیر این صورت ممکن است منجر به بیماری شود محافظت می کند (5 منبع معتبر)

در حقیقت ، مطالعات نشان می دهد افرادی که رژیم های غذایی سرشار از آنتی اکسیدان های پلی فنول هستند ، میزان افسردگی ، دیابت ، زوال عقل و بیماری های قلبی کمتری دارند (6 منبع معتبر، 7 منبع معتبر، 8 منبع معتبر، 9 منبع معتبر)

فیبر

فیبر بخش اساسی یک رژیم غذایی سالم است. این نه تنها باعث هضم و دفع مناسب می شود بلکه باکتری های مفید موجود در روده شما را نیز تغذیه می کند (10 منبع معتبر)

بنابراین ، غذاهای پر فیبر مانند سبزیجات ، لوبیا ، غلات و میوه ها در محافظت در برابر بیماری ، کاهش التهاب و تقویت سیستم ایمنی بدن به شما کمک می کنند (11 منبع معتبر)

از طرف دیگر ، رژیم های غذایی کم فیبر با افزایش خطر ابتلا به بیماری ها از جمله سرطان روده بزرگ و سکته مغزی همراه هستند ( 12 ،13 منبع معتبر، 14 منبع معتبر، 15 منبع معتبر)

پروتئین و چربی های سالم

پروتئین و چربی ، به طور کلی ، غذاهای مغذی نقش اساسی در بدن دارند.

اسیدهای آمینه – بلوک های اصلی پروتئین – به عملکرد سیستم ایمنی ، سنتز عضلات ، سوخت و ساز بدن و رشد کمک می کنند ، در حالی که چربی ها سوخت را تأمین می کنند و به جذب مواد مغذی کمک می کنند (16 منبع معتبر، 17 منبع معتبر)

اسیدهای چرب امگا 3 ، که در غذاهایی مانند ماهی چرب یافت می شوند ، به تنظیم التهاب کمک کرده و با بهبود سلامت قلب و ایمنی مرتبط هستند (18 منبع معتبر

برای دانلود این پاورپوینت در مورد خوراک به عنوان دارو روی لینک زیر کلیک کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.