طرح درس ریاضی پایه ششم

طرح درس محاسبات کسر صفحه 36 – 38 – 39 ریاضی ششم

طرح درس محاسبات کسر صفحه 36 – 38 – 39 ریاضی ششم ابتدایی با فرمت ورد درس محاسبات کسر صفحه 36 – 38 – 39 دانلود  طرح درس روزانه کتاب ریاضیات پایه ششم دبستان طرحی درسی برای دبستان ی ها که در این مقاله منوجان با شماست در این موضوع . طرح درس چیست  ؟ طرح درس چه کمکی به معلم میکند؟ معلم کتاب را به تعداد جلسات درسی تقسیم می کند و به این وسیله طرح درس کلی یا سالانه او مشخص می شود. همچنین معلم برای هر فصل کتاب نیز باید طرح درس معینی داشته باشد که مهمترین طرح درسهایی است که معلم با آن سروکار دارد.

موضوع طرح درسی : درس محاسبات کسر صفحه 36 – 38 – 39 بنام طرح درس روزانه ریاضی ششم دبستان است . که این طرح درسی در یک قالب ورد آماده برای شما طراحی شده است مناسب به معلمین و دانش آموزان. پیشنهادی ما مجوعه طرح درس روزانه ریاضی ششم هم میتوانید مشاهده کنید یا تمام طرح درس روزانه ششم ابتدایی را هم از اینجا میتوانید مشاهده و دانلود کنید.

      نام:                    درس   ریاضی    موضوع محاسبات کسر         صفحه36-39
آشنایی دانش آموز با محاسبات کسر هدف کلی
پیدا کردن حاصل عبارت کسری زمانی که بالا و پایین خط کسری از دو یا چند عمل(جمع،تفریق،ضرب،تقسیم)حاصل شده باشد.

به کارگیری روش های مختلف در مقایسه ی اعداد

انجام محاسبات پیچیده  با کسر

آمادگی دانش آموز برای محاسبات پیچیده

اهمیت به محاسبات به عنوان ضروریات زندگی روزمره.

اهداف جزئی
بتواند روش های حل کسرها( با عملیات در صورت یا مخرج) را بیان کند

چگونگی مقایسه ی کسرها و اغداد صحیح را بداند و بیان کند.

حیطه  شناختی اهداف عملکردی
در کارگروهی فعالیت داشته باشد.

بتوانددر  فعالیت ها شرکت کند.

تکلیف فردی و کار در کلاس ها را بدون کمک گرفتن از دیگران انجام دهد.

سوال بپرسد.

برای دوستانش توضیح دهد.

بتواند خودش و دوستانش را ارزیابی کند.

حیطه ی مهارتی
 

به ضرورت محاسبات پی ببرد.

خداوند را دقیق ترین حسابگر بداند.

حیطه ی نگرشی
ایفای نقش، پرسش و پاسخ،مشارکتی روش تدریس الگوی تدریس
کتاب، تخته، ماژیک، طلقه برای محاسبات فردی دانش آموز،آب ، شربت آبلیمو، شکر، وسایلی برای درست کردن شربت و لیوان یکبار مصرف. ابزار و وسایل
گروه های پنج نفره. به صورت  پرانتزی چیدمان کلاس
سلام و احوالپرسی، حضور و غیاب، بررسی سلامت جسمی و روحی دانش آموزان، بررسی تکلیف جلسه ی قبل، آمادگی فعالیت های مقدماتی
ورودی  و تشخیصی: از دانش آموزان می خواهم با انگشتان دستشان کسرهایی را که می گویم نشان دهند(دو پنجم)(یک  چهارم) (دو هفتم) و…

همچنین با کمک وسایل تحریرشان  اعداد وکسرها و عددهای مخلوط دیگری را نشان دهند.

ارزشیابی آغازین
نام:                 درس  : ریاضی     موضوع : محاسبات کسر      صفحه  38-39
استفاده از راهبرد رسم شکل در حل مسائل مربوط به کسر هدف کلی
فهم مساله

برقراری ارتباط بین داده ها

ساده سازی مساله

درک ارتباط بین مسائل ریاضی(کسر) و دنیای واقعی

اهداف جزئی
دانش آموز با رسم شکل به عنوان یک راهبرد حل مساله آشنا باشد.

 

حیطه  شناختی اهداف عملکردی
دانش آموز بتواند مناسب مساله شکلی رسم کند تا او را به حل نزدیک تر کند. حیطه ی مهارتی
دانش آموز  بداند برای حل مسائل زندگی راه حل های مختلفی وجود دارد. حیطه ی نگرشی
ایفای نقش،پرسش و پاسخ، مشارکتی روش تدریس الگوی تدریس
کتاب، ماژیک،تخته، دفتر،طلق به عنوان وایت برد فردی(هر دانش آموز یکی داشته باشد). ابزار و وسایل
گروه های پنج نفره به صورت پرانتزی. چیدمان کلاس
سلام و احوالپرسی، حضور و غیاب، بررسی سلامت جسمی و روحی دانش آموزان، بررسی تکلیف جلسه ی قبل، آمادگی فعالیت های مقدماتی
ورودی(گروه بندی نیز می باشد) : به  اعضای هر گروه  یک کسر می دهم  و می خواهم از کوچک به بزرگ با توجه به مقدار کسر خود را شماره گذاری کنند.

شماره های یکسان کنار هم قرار می گیرند  و گروه جدید تشکیل می شود.

ارزشیابی آغازین
تشخیصی: پدر بزرگ علی  به او یک زمین کشاورزی داد. علی نصف زمینش را تره کاشت و نصف دیگر آن را به برادرش محمد داد. محمد نیز نصف زمینش را پیازچه و نصف دیگر آن را ریحان کاشت. محمد چه کسری از کل زمین را ریحان کاشته است؟؟

هدف از این سوال ضرب کسرها نیست بلکه از دانش آموز می خواهیم  روی شکل   این مساله را نشان دهد تا میزان آشنایی او با رسم شکل برای کسرها رامتوجه شویم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا