طرح درس ریاضی پایه ششم

طرح درس معرفی اعداد صحیح ریاضی ششم ابتدایی

طرح درس معرفی اعداد صحیح ریاضی ششم ابتدایی دانلود  طرح درس روزانه کتاب ریاضیات پایه ششم دبستان طرحی درسی برای دبستان ی ها که در این مقاله منوجان با شماست در این موضوع . طرح درس چیست ؟ یک طرح درس خوب می تواند معلم را در زمینه های زیر یاری دهد:

انگیزه های لازم را ایجاد کند.

  1. بر قسمتهای مختلف درس از جمله تجارب یادگیری دانش آموزان به نحو مطلوب تأکید کند.
  2. اطمینان دهد که کلیه اطلاعات مورد نیاز دانش آموزان در درس گنجانده شده است.
  3. امکان استفاده از وسایل آموزشی را فراهم می سازد.
  4. طرح سؤالهای مناسب را پیش بینی می کند.
  5. تدریس معلم براساس برنامه ای منظم و از پیش تعیین شده انجام می شود.

موضوع طرح درس : درس معرفی اعداد صحیح بنام طرح درس روزانه ریاضی ششم دبستان است . که این طرح درسی در یک قالب ورد آماده برای شما طراحی شده است مناسب به معلمین و دانش آموزان. پیشنهادی ما مجوعه طرح درس روزانه ریاضی ششم هم میتوانید مشاهده کنید یا تمام طرح درس روزانه ششم ابتدایی را هم از اینجا میتوانید مشاهده و دانلود کنید.

 نام:                                  درس: ریاضی   پایه: ششم                                         موضوع:  معرفی اعداد صحیح       صفحه :16 تا19
معرفی اعداد صحیح و مقایسه ی آن ها هدف کلی
معرفی اعداد صحیح با مثال های عینی

نمایش اعداد صحیح با استفاده از علامت های مثبت و منفی

مقایسه ی اعداد صحیح

نمایش اعداد صحیح روی محور

قرار دادی بودن صفر به عنوان مبدا اعداد صحیح

قراردادی بودن جهت های مثبت و منفی

اهداف جزئی
دانش آموزان بتوانند اعداد صحیح را با یکدیگر مقایسه کنند.

دانش آموزان بتوانند اعداد صحیح را روی محور نمایش دهند.

حیطه ی مهارتی
نسبت به یادگیری اعداد صحیح برای کمک به فهم اخبار هواشناسی از خود علاقه نشان دهند.

 

 

 

بتواند اعداد صحیح را بیان کند و برای اعداد صحیح مثبت و منفی مثال هایی بیاورد.

حیطه ی نگرشی

 

 

حیطه ی شناختی

تلفیقی از روش های سخنرانی، پرسش و پاسخ، بحث گروهی روش تدریس الگوی تدریس
کتاب، پروژکشن، گچ ابزار و وسایل
دانش آموزان در گروه های دو نفره ی خود و رو به معلم و تخته ی کلاس می نشینند. چیدمان کلاس
سلام و احوالپرسی و حضور و غیاب و بررسی وضعیت جسمی و روانی دانش آموزان آمادگی فعالیت های مقدماتی
ورودی:از درس جلسه ی قبل سوالاتی از دانش آموزان به صورت شفاهی پرسیده می شود. ارزشیابی آغازین
تشخیصی:  در سوالی که برای ایجاد انگیزه ژرسیده می شود ارزشیابی تشخیصی نیز انجام می گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا