طرح درس ریاضی پایه ششم

طرح درس کسر ریاضی ششم

طرح درس کسر ریاضی ششم ابتدایی درس کسر دانلود  طرح درس روزانه کتاب ریاضیات پایه ششم دبستان طرحی درسی برای دبستان ی ها که در این مقاله منوجان با شماست در این موضوع . طرح درس چیست  ؟ طرح درس یک برنامه یا یک چهارچوب منظم و سازماندهی شده است. که معلم آن را طرح ریزی می کند تا:

  • فرایند تدریس و آموزش را هدفمندانه شروع کند،
  • با نظم پیش ببرد
  • و به موقع، به پایان برساند.

همچنین طرح درس همانند یک نقشه راه می ماند که مسیر تدریس را مشخص می کند.

موضوع طرح درسی : درس کسر بنام طرح درس روزانه ریاضی ششم دبستان است . که این طرح درسی در یک قالب ورد آماده برای شما طراحی شده است مناسب به معلمین و دانش آموزان. پیشنهادی ما مجوعه طرح درس روزانه ریاضی ششم هم میتوانید مشاهده کنید یا تمام طرح درس روزانه ششم ابتدایی را هم از اینجا میتوانید مشاهده و دانلود کنید.

مشخصات کلی نام درس: ریاضی پایه تحصیلی : ششم ابتدایی
عنوان درس: فصل دوم / کسر/ص25و26و27
مدت زمان اجرا : 45 دقیقه
محل اجرا : کلاس درس
اهداف کلی  

جمع و تفریق کسرها از طریق یافتن کوچکترین مخرج مشترک(ک.م.م)

اهداف رفتاری حیطه شناختی: یافتن کوچک ترین مخرج مشترک در کسرهایی که مخرجشان نسبت به هم اول نیست / درک مفهوم کوچکترین مخرج مشترک / شناخت کوچکترین مضرب مشترک /
حیطه نگرشی:  تقویت نگرش آنها نسبت به کاربرد کسرها در طول زندگیشان /
حیطه مهارتی: بتوانند برای داده های کسری، مسئله بنویسند /
رسانه‌های آموزشی ماسک یا صورتک دو پیرمرد / تابلوی وایت برد کوچک /
روش‌های یاددهی-یادگیری تلفیقی(پرسش و پاسخ / نمایشی/مشارکتی)
شرح عملکرد فعالیت معلم زمان
فعالیت‌های مقدماتی 1)سلام و احوالپرسی

2)حضور و غیاب

3)سنجش وضعیت جسمی دانش‌آموزان

4)گروه بندی دانش آموزان

 

 

ارزشیابی ورودی به منزله ی ارزشیابی، چند تمرین از جمع و تفریق کسر و عدد مخلوط در اختیارشان قرار دهید.
ارزشیابی تشخیصی در میان تمرین هایی که برای ارزشیابی ورودی به آنها داده اید، تمرین آخر را به جمع دو کسر اختصاص دهید و بخواهید بدون  ضرب مخرج ها در هم، مخرج مشترک بیابند. مخرجها نه از اعداد اول باشند و نه به گونه ای که یکی مضرب دیگری شود.
ایجاد انگیزه مسئله ای را در قالب یک نمایش، در کلاس به اجرا درآورید.

دو کشاورز که سواد کافی ندارند، به معلم روستا مراجعه می کنند تا سوالی که ذهن آنها را مشغول کرده است، بپرسند. معلم خطاب به دانش آموزان می خواهد که به مسئله توجه کنند و ببینند چند نفر قادر به حل آن هستند. آن دو کشاورز نیز به آنها می گویند که اگر مسئله را حل کنند، هدیه ای پیش آنها دارند.

کشاورزان می گویند که زمینی در روستا وجود دارد که این دو دوست سال هاست در آن به کار کشاورزی مشغول هستند. حالا تصمیم دارند که در بخش کشت نشده ی آن خانه بسازند. یکی می گوید من در ربع این زمین کشاورزی کردم. دوست دیگر می گوید من در  از زمین کار کرده ام. حال می خواهیم بدانیم چه کسری از زمین را با محصولات کشاورزی اشغال کرده ایم؟ازسوی دیگر می خواهیم بدانیم چه مقدار از آن را فضای خالی تشکیل می دهد؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا