طرح درس ریاضی پایه ششم

طرح درس یادآوری اعداد اعشاری ریاضی ششم

طرح درس یادآوری اعداد اعشاری ریاضی ششم ابتدایی با فرمت ورد درس یادآوری اعداد اعشاری دانلود  طرح درس روزانه کتاب ریاضیات پایه ششم دبستان طرحی درسی برای دبستان ی ها که در این مقاله منوجان با شماست در این موضوع . طرح درس چیست؟ طرح درس چه کمکی به معلم میکند؟ معلم کتاب را به تعداد جلسات درسی تقسیم می کند و به این وسیله طرح درس کلی یا سالانه او مشخص می شود. همچنین معلم برای هر فصل کتاب نیز باید طرح درس معینی داشته باشد که مهمترین طرح درسهایی است که معلم با آن سروکار دارد.

موضوع طرح درسی : درس یادآوری اعداد اعشاری بنام طرح درس روزانه ریاضی ششم دبستان است . که این طرح درسی در یک قالب ورد آماده برای شما طراحی شده است مناسب به معلمین و دانش آموزان. پیشنهادی ما مجوعه طرح درس روزانه ریاضی ششم هم میتوانید مشاهده کنید یا تمام طرح درس روزانه ششم ابتدایی را هم از اینجا میتوانید مشاهده و دانلود کنید.

نام معلم مجری:                 نام درس: ریاضی         موضوع: یادآوری اعداد اعشاری 

پایه : ششم ابتدایی                                  صفحه: 43-47          زمان: 45 دقیقه 

هدف کلی یادآوری مباحث اعداد اعشاری آموخته شده در سالهای گذشته
اهداف جزیی 1-    یادآوری عددنویسی، گسترده نویسی، جدول ارزش مکانی اعداد اعشاری 

2-    یادآوری جمع و تفریق اعداد اعشاری

3-    یادآوری تبدیل کسر به اعشار و برعکس

روش تدریس سخنرانی، نمایشی، کارگروهی 

 

رسانه های آموزشی تابلو، ماژیک،کتاب، کارت اعداد
برقراری ارتباط و فعالیت های مقدماتی ابتدا سلام احوالپرسی، سپس حضور و غیاب را انجام می دهم و بعد از آن قبل از شروع درس سلامت جسمانی دانش آموزان و علت غیبت دانش آموزان غایب( در صورت وجود غایب در کلاس ) را جویا می شوم.
ارائه ی محتوای درس جدید با نام خداوند درس را اغاز می کنم. با توجه به اینکه این مباحث تکراری می باشند و صرفا جهت یااوری در ابتدای فصل قرار داده شده اند. 

برای ایجاد انگیزه چند عدد اعشاری و چند عدد کامل را روی تابلو می نویسم و از بچه ها می خواهم تا تفاوت بین این اعداد را بگویند و سپس از انها می خواهم تا بگویند که از این اعداد در زندگی چه استفاده هایی می کنند ( مثلا قد و وزن را در بیشتر موارد با اعداد اعشاری نشان می دهند و مثالهایی دیگر). تا دانش اموزان با کاربرد و اهمیت یادگیری این اعداد اشنا شده و انگیزه لازم برای یادگیری را به دست اورند.

قبل از شروع فصل در جلسه قبل از دانش اموزان خواسته می شود تا فعالیت صفحه 44 را در خانه حل کنند و با خود به کلاس بیاورند و سپس از دانش اموزان می خواهم تا اگر در ارتباط با حل فعالیت به مشکلی برخورد کردند آن را بیان کنند و در صورت وجود مشکل ان را برای کل کلاس توضیح می دهم.

بعد به سراغ کار در کلاس می روم و نکات کلیذی ان را به همراه مثال روی تابلو برای دانش اموزان توضیح می دهم تا مباحث برایشان یاداوری شود انگاه به انها زمان می دهم و از انها می خواهم تا در گروه های خود سوالات کاردر کلاس را حل کرده و برای یکدیگر توضیح دهند بعد از اتمام زمان مورد نظر از هر گروه یک نفر را پای تابلو می اورم تا تمرینات را برای کلاس حل کند و روش خود را توضیح دهد در صورت نیاز خودم کارش را تکمیل می کنم.

برای انجام فعالیت بعدی به هر گروه 10 کارت می دهم که روی انها اعداد 0 تا 9 نوشته شده و گام به گام فعالیت صفحه 45 را به کمک دانش آموزان انجام می دهم و از گروه ها می خواهم تا نتایج انجام فعالیت خود را روی تابلو نوشته و انها را بایکدیگر مقایسه کنند خودم نیز حین انجام فعالیت به پگروه ها سر می زنم و در صورت نیاز انها را راهنمایی می کنم.( با توجه به اینکه دانش اموزان هر گروه ممکن است از 10 کارت 4کارت با اعداد مختلف بردارند نتایج فعالیت انها یکسان نباید یکسان باشد)

برای انجام کار در کلاس صفحه46 همراه با مثال هدف کار در کلاس که یاداوری گسترده نویسی اعداد اعشاری و کسری و جمع و تفریق  این اعدا می باشد را  توضیح داده و به دانش اموزان زمان می دهم تا انها را با کمک همگروهی های خود به صورت مشارکتی حل کرده  و برای هم توضیح دهند سپس مانند دفه قبل از تعداد از دانش اموزان می خوام تا پای تابلو امده و تمارین را حل کرده و روش خود را توضیح دهند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا