سوالات نگارش ششم

جواب سوالات نگارش ششم ابتدایی درس نهم (رنج هایی کشیده ام که مپرس)

درس رنج هایی کشیده ام که مپرس نگارش ششم ابتدایی با جواب (سوالات نگارش ششم دبستان درس نهم) شامل پاسخ تمامی سوال های صفحه ی ۵۸، ۵۹، ۶۰، ۶۱ و ۶۲ نگارش ششم دبستان در این نوشتار از منوجان تقدیم شما خواهد شد.

فهرست

درس رنج هایی کشیده ام که مپرس نگارش ششم ابتدایی

درس رنج هایی کشیده ام که مپرس نگارش ششم ابتدایی
درس رنج هایی کشیده ام که مپرس نگارش ششم ابتدایی

املا و واژه آموزی />

جواب صفحه ی ۵۸ نگارش ششم ابتدایی

1️⃣ واژه هایی را که در آنها یکی از شکل های صدای / ز / به کار رفته است، از درس پیدا کنید و بنویسید.

✅ ز:

زمان، زبان (فارسی زبانان)، زحمت، زهر، نیزه، قزوین، نزدیک، بزرگ (بزرگ‌مرد)، امروز، از، ارزش، روز، باز، نزدیکان، هزاران، نیز، چیز، جز، برگزیده‌ام

✅ ذ:

درگذشت

✅ ض:

ضعف، ریاضی

blank
✅ ظ:

ظالمین، عظیم، تلفظ، حافظه، مظلومیت، لحظات، لحظه، منظور، حافظ

همین جواب صفحه 58 نگارش ششم دبستان را در عکس زیر هم مشاهده می‌کنید و می‌توانید آن را ذخیره کنید.

جواب صفحه 58 نگارش ششم ابتدایی
جواب صفحه 58 نگارش ششم ابتدایی

جواب صفحه ی ۵۹ نگارش ششم دبستان

 2️⃣ مانند نمونه واژه های زیر را در جدول قرار دهید.

 

کلمه – فضلا – کتاب – متون – کلمات – فاضل – کتب – فصل – متن – فصول

 

کلمه کلمات
کتاب کُتُب
فصل فصول
متن متون
فاضل فضلا

✨ منوجان ✨

3️⃣ جدول زیر را کامل کنید.

جواب صفحه ی ۵۹ نگارش ششم دبستان
جواب صفحه 59 نگارش ششم دبستان

به جز واژه هایی در عکس بالا تقدیمتان شد، نمونه های دیگری هم می‌توان نام برد مثلاً: فرهنگنامه، گذرنامه، سالنامه، شاهنامه و…

جواب سوالات نگارش ششم ابتدایی درس نهم

نگارش />

جواب صفحه ی ۶۰ نگارش ششم

1️⃣ متن زیر را تا سه سطر ادامه دهید.

اگر به جای دوستان دهخدا بودم ….

پاسخ اگر به جای دوستان دهخدا بودم ششم ابتدایی :

اگر به جای دوستان دهخدا بودم همواره  از همنشینی با او بهره می‌بردم و سعی می‌کردم از علم او بیاموزم. همچنین تا جایی که از دستم بر می‌آمد به او در نگارش لغتنامه‌ی دهخدا کمک می‌کردم.

جواب اگر به جای دوستان دهخدا بودم ششم ابتدایی
جواب اگر به جای دوستان دهخدا بودم

 2️⃣ واژه های زیر را به ترتیب حروف الفبا مرتّب کنید، سپس با استفاده از آنها، یک بند درباره ی یکی از نام آورانی که می شناسید، بنویسید.

 

پایداری، جمع‌آوری، تحقیق، اندیشمندان، یادگار، آثار، تأثیرگذار، جاودانگی

 

✅ واژه ها به ترتیب حروف الفبا:

آثار، اندیشمندان، پایداری، تأثیرگذار، تحقیق، جاودانگی، جمع‌آوری، یادگار

یک بند درباره یکی از نام آورانی که میشناسید بنویسید :

یکی از اندیشمندان تأثیرگذار ایرانی، دکتر حسابی است که از وی آثار و خدمات زیادی به یادگار مانده است. با تحقیق در خدمات علمی و فرهنگی متعدد دکتر محمود حسابی می‌توان به پایداری و جاودانگی نام او در تاریخ ایران پی برد. لازم به ذکر است که در کتاب استاد عشق، زندگینامه‌ی دکتر حسابی جمع‌آوری شده است.

همین جواب سوال دوم از صفحه ی 60 نگارش ششم ابتدایی را در عکس زیر نیز مشاهده می‌کنید.

یک بند درباره یکی از نام آورانی که میشناسید بنویسید درس نهم نگارش ششم
یک بند درباره یکی از نام آورانی که میشناسید بنویسید

جواب سوالات درس نهم نگارش ششم

کارگاه نویسندگی />

مقایسه: یکی از راه های تمرین در نوشتن، مقایسه است. مقایسه، بیان تفاوت‌ها و شباهت‌های دو چیز است.

جواب صفحه ۶۱ نگارش ششم دبستان

1️⃣ دو تصویر را با هم مقایسه کنید.

جواب دو تصویر را با هم مقایسه کنید نگارش ششم
دو تصویر را با هم مقایسه کنید

جواب دو تصویر را باهم مقایسه کنید نگارش ششم :

وقتی دو تصویر را با هم مقایسه می‌کنیم می‌بینیم که هر دو، گل هستند و زیبای  خاصی دارند. اما اولین تفاوتی که به چشم می‌خورد نوع آنهاست؛ سمت چپ گل رز و سمت راست گل های لاله. تفاوت بعدی هم همین تک شاخه بودن گل رز در برابر شاخه‌های متعدد گل لاله است. 

 

جواب صفحه ۶۲ نگارش ششم ابتدایی

 2️⃣ شخصیت دهخدا را با یکی از نام آورانی که در کلاس پنجم با آن آشنا شدید، مقایسه کنید. تفاوت و شباهت آنها را در دو بند بنویسید.

یکی از نام آورانی که در کتاب فارسی کلاس پنجم با آن آشنا شدیم رئیس علی دلواری در درس هشتم فارسی پنجم بود. هم دهخدا و هم رئیسعلی هر دو از کودکی به ادبیات علاقمند بودند. هر دو سرشار از عشق به وطن بودند.

اما هر کدام از آنها در حیطه ای جداگانه برای دفاع از وطن می‌جنگیدند؛ رئیسعلی دلواری با دشمنان خاک ایران مبارزه می‌کرد و دهخدا هم با آثار و دانش خود از فرهنگ ایران دفاع کرد. و در نهایت نام هر دوی آنها در تاریخ ایران، جاودان شد.

3️⃣ فهم خود را از ضرب المثل کار نیکو کردن از پر کردن است در یک بند بنویسید.

به نظر من مفهوم ضرب المثل كار نيكو كردن از پر كردن است این است که هرچه بیشتر تمرین کنیم و کارها را بیشتر تکرار کنیم، مهارتمان در آن کار افزایش می‌یابد و در نتیجه موفق می‌شویم.

مفهوم ضرب المثل كار نيكو كردن از پر كردن است نگارش ششم
مفهوم ضرب المثل كار نيكو كردن از پر كردن است

امیدوارم جواب سوالات درس نهم نگارش ششم ابتدایی (رنج هایی کشیده ام که مپرس) برای شما دانش آموزان عزیز مفید باشد.

منبع
https://sci-hub.ir/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا