کتاب احکام الرمل در باب علم رمل و احکام آن و طریقه محاسبات و استخراج رمل

کتاب احکام الرمل در باب علم رمل و احکام آن و طریقه محاسبات و استخراج رمل

دانلود کتاب احکام الرمل یکی از کتاب های مهم و حیاتی در زمینه علم رمل و احکام مربوط به آن می باشد. این کتاب به شما کمک می کند تا با طریقه محاسبه و استخراج رمل و آموزش های مرتبط با آن آشنا شوید.

در این کتاب به بررسی علم رمل و احکام مربوط به آن پرداخته شده است. این علم قدیمی به شما کمک می کند تا درک بهتری از طالع و سرنوشت خود پیدا کنید. از آنجایی که رمل یکی از اصول اساسی علم فلکی و جتی است، آشنایی با آن برای هر فردی حائز اهمیت است.

یکی از موضوعات مهمی که در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته است، محاسبات و استخراج رمل می باشد. این موضوع برای هر فردی که به علم رمل علاقه دارد، بسیار مهم است. زیرا با استفاده از این محاسبات می توانید به طریقه صحیحی رمل خود را استخراج کنید و از آن برای پیش بینی آینده خود استفاده کنید.

در این کتاب به طریقه محاسبات و استخراج رمل در علم رمل پرداخته شده است. این موضوعات برای هر فردی که به این علم علاقه دارد، بسیار جذاب و مفید است. با مطالعه این کتاب می توانید به طریقه صحیحی رمل خود را محاسبه کنید و از آن برای پیش بینی آینده خود استفاده کنید.

در رمل اساس کار ریختن نقطه است. این کار از دو راه صورت می‌پذیرد. یکی این که رمال به‌طور تصادفی در شانزده سطر تعدادی نقطه می‌کشد. سپس نقطه‌های هر سطر را دو به دو به هم وصل می‌کند. واضح است که از این طریق در انتهای هر سطر؛ یا یک نقطه باقی می‌ماند یا نقطه‌ای نمی‌ماند.

در این صورت سطری را که تعداد نقاط آن فرد بوده (فرد یا نقطه)، و سطری که تعداد نقطه‌های آن زوج بوده (زوج یا خط) محسوب می‌کنند. راه دیگر ریختن قرعه یا تاس است. اگر عدد تاس فرد باشد نشانگر نقطه و اگر زوج باشد نشانگر خط است. پس از تشکیل خط و نقطه‌ها آن‌ها را به صوت چهار ردیف چهارتایی می‌نویسند. که به آن‌ها امّهات می‌گویند.

در نهایت، کتاب احکام الرمل یکی از کتاب هایی است که برای هر فردی که به علم رمل علاقه دارد، توصیه می شود. این کتاب به شما کمک می کند تا به طریقه صحیحی رمل خود را محاسبه کنید و از آن برای پیش بینی آینده خود استفاده کنید. اگر به دنبال یک منبع معتبر و کامل در زمینه علم رمل هستید، این کتاب را حتما بخوانید.

استخراج ضمیر و حکم

تفسیر و استخراج ضمیر و حکم از این شانزده شکل صورت می‌پذیرد. در اصل استخراج ضمیر و حکم به دو طریق است:

رمل اشکالی، که در این طریق از نسبت خانه‌ها و شکل ساکن در آن، ضمیر و حکم تعبیر و تفسیر می‌شوند.

رمل سیر نقطه، که اساسی‌تر و دقیق‌تر بوده و نفوذ به لایه‌های درونی‌تر در این روش بهتر صورت می‌گیرد. البته بکار‌گیری این روش مستلزم اطلاعات دقیق نجومی و تنجیم است.

در این روش از شکل پانزدهم که قاضی‌الرمل خوانده می‌شود، نقاط ضمیر و حکم سیر داده شده و با در نظر گرفتن مطالب، انظار، شواهد و … ضمیر و حکم سائل استخراج می‌شود.

مشخصات کتاب احکام الرمل :

نام کتاب: احکام الرمل

فهرست مطالب کتاب احکام الرمل :

علم رمل و احکام آن
طریقه محاسبات رمل
استخراج الرمل
در بیان کتاب علم رمل
قبض الداخل کوکبی
قبض الخارج کوکبی
طالع قوس
طالع جدی
طالع حوت
طالع نامه زنان
طالع میزان
طالع سنبله
طالع جدی
طالع حوت
و صدها مطالب دیگر…

1 دیدگاه
محمد

سلام بنده حقیر محمد شهنوازی استادعلوم غریبه هستم که در علم رمل تصرفاتی نداشتم و بنده بهتر ین ونایاب آرین کتابها راازانترنت به قیمت ناچیزی دانلودکردم وعلم رمل راتاحدنیاز فراگرفتم و بنده ازکسانی که در این زمینه که نشرکتاب فعالیت میکنندسپاسگ ارم

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *