کتاب دعا نویسی

کتاب جفر اعظم امهات اربعه و نمایات مطلقه

کتاب جفر اعظم امهات اربعه و نمایات مطلقه

در این پست از سایت منوجان کتاب جفر اعظم امهات اربعه و نمایات مطلقه را برای شما عزیزان قرار دادیم . دانلود رایگان کتاب جامع و کامل آموزش جفر اعظم به صورت فال PDF . در کتاب جفر اعظم به مواردی از جمله حروف ۲۸ گانه الفبای جفر و طریقه نگارش جدول مبنا (پایه) در جفر و استفاده از زعفران و گلاب و مشک برای استفاده در جفر و … اشاره شده است …

کتاب جفر اعظم شیوه نگارش بزرگ استادان علم جفر تقدیم شما عزیزان میشود. این کتاب شامل امهات اربعه و نمایات مطلقه است که در ۳۸ صفحه تقدیم شما میشود. جَفر یا علم‌الحروف، از علوم خفیه است و به ادعای باورمندان، به تفسیر حروف و اسما، از طریق قواعدی که در آن تعریف شده می‌پردازد. به عبارت دیگر، جفر به دست آوردن مجهولات (پاسخ) است، از روی کلمات جملهٔ سؤال به‌علاوهٔ اطلاعاتی در مورد زمان سؤال و اسمائی از خداوند که با سؤال ارتباط دارند.

جفر با عددشناسی متفاوت است. تفاوت علم الحروف با علم اعداد یا همان عددشناسی این است که علم اعداد تنها می‌پردازد به تفسیر و معنای اعداد از طریق اعداد و ترکیب‌های عدد؛ اما علم‌الحروف می‌پردازد به تفسیر اسما، کلمات و حروف از طریق حروف و اعداد. اما با جاماتریا (از چند وجه) شبیه تر است .

فهرست مطالب کتاب جفر اعظم :

امهات اربعه – نمایات مطلقه

عناصر تشکیل دهنده جهان مادی (آتش، باد، آب، خاک)

حروف ۲۸ گانه الفبای جفر

انواع حروف جفر (حروف آتشی، حروف بادی، حروف آبی، حروف خاکی)

جدول جفر و قسمتهای بین دو خط افقی و عمودی و ستونهای بالایی و پایینی و توضیحات آن

۲۸ جزء حروف ابجد

تهیه و نگارش جداول جفر و ساعات سعد و نحس آن

استفاده از زعفران و گلاب و مشک برای استفاده در جفر

جدول وضعی حروف الفبا در جفر

طریقه نگارش جدول مبنا (پایه) در جفر

نقطه چین در اعداد ۲۸ گانه جفر

و مطالب دیگر…

مراد از علم جفر:

(علم الحروف) علمی است که صاحبان آن علم ادّعا دارند که بوسیله علم جفر تمامی حوادث عالم را تا انقراض عالم می‌دانند. و صورت کامل و صحیح این علم مخصوص ائمّه اطهارعلیهم السلام است. در مجمع البحرین می‌نویسد که علم جفر.

و نیز بر این قضیّه شاهد آورده و حدیثی از امام صادق‌علیه السلام نقل می‌کند که امام صادق‌علیه السلام فرمود: “عندی الجفر الأبیض و الجفر الأحمر” “پیش من علم جفر سفید و جفر سُرخ است.” زید بن ابی العلاء سؤال کرد یابن رسول اللّه چه چیز در جفر سفید هست؟ امام فرمود: در آن (مطالب) زبور داوُد، و تورات موسی، انجیل عیسی، صحف ابراهیم و حلال و حرام مُصحف فاطمه‌علیها السلام است و هر آنچه که مردم در دانستن آن به ما احتیاج دارند و ما به کسی احتیاج نداریم (در آن کتاب موجود است.)

و نیز در حدیث دیگر نقل کرده که شخصی از امام صادق‌علیه السلام پرسید: و ما الجفر؟ یعنی جفر چیست؟ امام فرمود: آن علمی است که در پوست بز و گوسفند که روی هم پیچیده (نوشته شده) و در آن سلاح رسول خداصلی الله علیه وآله و تمامی کتب آسمانی و مُصحف فاطمه‌ علیها السلام است

اما توضیحاتی در علوم غریبه:

طبق نقل پنج علم غریبه داریم که از عامّه مردم مخفی و پنهان است و آن را خمسه مُحتحبه نامند. و آن پنج علم عبارتند از: کیمیا، لیمیا، هیمیا، سیمیا، ریمیا و (کلمه سر) رمز آن علوم است. هر حرفی اشاره به علمی است. ما در اینجا توضیحات هر یکی از علوم را از کتاب جلد دوم مائده یا فرحه الروح، ص ۱۹ نقل می‌کنیم، او هم به نقل از کتاب تحفه حکیم بیان نموده است به قلم می‌آوریم:

۱- علم صناعت (علم کیمیا): علمی است که بوسیله آن می‌توان قوای اجرام معدنی بعضی را به بعض دیگر تبدیل کرد. مثلاً بوسیله این علم می‌توان طلا و نقره را از فلزات جدا کرد.(۲)
۲- علم لیمیا: (علم طلسمات): علمی است که بوسیله آن روح در بدن دیگری انتقال دهند. کیفیّت تمزیج قوای فاعله عالیه با مفعوله سافله تا فعل غریب از آن حادث گردد.
۳- علم هیمیا: علمی است که بوسیله آن سیارات هفتگانه را می‌شناسند و در اثر آن شناخت بوسیله ستاره‌های هفتگانه در زمین تصرف می‌کنند و کارهای عجیب و غریب در روی زمین انجام می‌دهند. از جمله بوسیله آن علم جنّیان را تسخیر می‌کنند.(۳)
۴- علم سیمیا: علمی است که انسان بوسیله یادگیری آن قدرت برای انجام کارهای خارق العاده پیدا می‌کند.(۴)
۵- علم ریمیا: علم شعبده است و آن عبارت است از معرفت قوای جواهر ارضیّه و مزاج آنها در یکدیگر تا از آنها قوّتی حاصل شود که از آن قوّه فعل غریب صدور یابد.(۵)
علمی است که از آن در هر جا که بخواهند می‌توانند در یک لحظه بروند (مانند طی الارض).(۶)
پی نوشت ها:

۱) مجمع البحرین، مؤلف الشیخ الطریحی(چاپ دوم، در سه مجلّد، ناشر: مرتضوی) مادّه جفر، ص ۲۴۸.
۲) المنجد، ص ۷۰۶، ماده کیم.
۳) قاضی عبدالنبی، جامع العلوم (بیروت، مؤسسه الاعلمی) ج ۲، ص ۲۷۸.
۴) فرهنگ معین، ج ۲، ص ۱۹۸۵.
۵) کتاب المائده یا فرحه الروح، مؤلف سید احمد عبد منافی (بنا به نقل از کتاب تحفه حکیم، مؤلف سید محمد مؤمن حسینی) ج ۲، ص ۱۹.
۶) لغت نامه دهخدا.

این کتاب فقط برای معرفی در سایت قرار داده شده است …

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا