کتاب ماورای طبیعی

کتاب ماورای طبیعی شدن ، سایت منوجانی این مقاله در مورد نیروها و پدیده های غیرقابل توضیح یا غیر طبیعی است. برای دیگر کاربردها، فراطبیعی (ابهام‌زدایی) را ببینید .

“قدرت فراطبیعی” به اینجا تغییر مسیر می دهد. برای مفهوم فرهنگ عامه در مورد توانایی های خیالی مافوق بشر، به ابرقدرت (توانایی) مراجعه کنید.

در دنیای امروز، ما شاهد پدیده های بسیاری هستیم که نمی‌توانیم آن‌ها را با استفاده از قوانین طبیعی توضیح دهیم. این پدیده ها، که به عنوان نیروها و پدیده های غیرقابل توضیح یا غیر طبیعی شناخته می‌شوند، برخی از جذابیت های خاصی را برای ما دارند.

یکی از مواردی که به طور گسترده مورد توجه قرار گرفته است، کتاب ماورای طبیعی شدن است. این کتاب، به وسیلهٔ سایت منوجانی نوشته شده و در آن به بررسی این نیروها و پدیده های غیرقابل توضیح می‌پردازد. این کتاب به عنوان یک منبع ارزشمند برای کسانی که به دنبال دستیابی به دانش بیشتر در این زمینه هستند، توصیه می‌شود.

فراطبیعی یک مفهوم جالب و پر از ابهام است که بیشتر به عنوان ابهام‌زدایی شناخته می‌شود. این مفهوم به ما کمک می‌کند تا بهترین روش برای بررسی و توضیح پدیده هایی که خارج از چارچوب طبیعی هستند، را درک کنیم.

از طرفی، قدرت فراطبیعی یک مفهوم دیگر است که ممکن است برخی از ما با آن آشنا نباشیم. این مفهوم به توانایی های خیالی و مافوق طبیعی مافوق بشر اشاره دارد. این توانایی ها، که به عنوان ابرقدرت شناخته می‌شوند، می‌توانند به ما کمک کنند تا به دنبال راه حل های نوآورانه و خلاقانه برای مواجهه با چالش های زندگی برویم.

در نهایت، موضوع فراطبیعی و قدرت فراطبیعی یکی از موضوعات جذاب و پر از ابهام است که برای بسیاری از ما جذابیت دارد. با مطالعه و بررسی این موضوعات، می‌توانیم به دانش بیشتری در زمینه های مختلف دست پیدا کنیم و بهترین راه حل ها را برای مواجهه با چالش های زندگی پیدا کنیم. امیدوارم که این مقاله برای شما مفید و جذاب باشد.

ماوراء طبیعی در زمینه‌های فولکلور و مذهبی نمایان می‌شود، ( همچنین در مورد کتاب دعا نویسی هم مطالعه ای کنید )  اما می‌تواند به عنوان توضیحی در زمینه‌های سکولارتر نیز ظاهر شود، مانند موارد خرافات یا اعتقاد به کتاب ماورای طبیعی شدن . این اصطلاح به موجودات غیر فیزیکی مانند فرشتگان ، شیاطین ، خدایان و ارواح نسبت داده می شود. همچنین شامل توانایی‌های ادعایی می‌شود که در چنین موجوداتی تجسم یا ارائه می‌شوند، از جمله جادو ، تله‌کینزی ، شناور ، پیش‌شناخت ، وادراک فراحسی .

فلسفه ناتورالیسم مدعی است که هیچ چیز فراتر از جهان طبیعی وجود ندارد و به این ترتیب به ادعاهای ماورای طبیعی با شک و تردید برخورد می کند .

تاریخچه ماواری طبیعی

ارزش معنایی این اصطلاح در طول تاریخ استفاده از آن تغییر کرده است. در اصل این اصطلاح منحصراً به درک مسیحی از جهان اشاره داشت. به عنوان مثال، به عنوان یک صفت، این اصطلاح می تواند به معنای “تعلق به قلمرو یا سیستمی باشد که فراتر از طبیعت است، مانند موجودات الهی، جادویی یا شبح مانند؛ منسوب یا تصور می شود که نیرویی فراتر از درک علمی یا قوانین طبیعت آشکار می کند. پنهانی، ماورای طبیعی» یا «بیش از آنچه طبیعی یا معمولی است؛ غیرطبیعی یا فوق العاده بزرگ؛ غیر عادی، خارق العاده». کاربردهای منسوخ شده عبارتند از “از، مربوط به، یا پرداختن به متافیزیک”. ( همچنین کتاب مرجان جادو را مطالعه کنید )به عنوان یک اسم، این اصطلاح می تواند به معنای “موجود کتاب ماورای طبیعی شدن” باشد.

دنیای باستان کلمه ای شبیه “supernaturalis” نداشت. گفتگوهایی از فلسفه نوافلاطونی در قرن سوم پس از میلاد به توسعه مفهوم ماورای طبیعی از طریق الهیات مسیحی در قرون بعدی کمک کرد.

نگرش به ملاحظات متافیزیکی وجود کتاب ماورای طبیعی به عنوان تمرینی

نگرش به ملاحظات متافیزیکی وجود کتاب ماورای طبیعی شدن به عنوان تمرینی در فلسفه یا الهیات می تواند دشوار باشد زیرا هر گونه وابستگی به ضد آن، یعنی امر طبیعی ، در نهایت باید وارونه یا رد شود. یکی از عوامل پیچیده این است که در مورد تعریف «طبیعی» و حدود طبیعت گرایی اختلاف نظر وجود دارد . مفاهیم در حوزه ماوراء طبیعی با مفاهیم معنویت مذهبی و غیبت یا معنویت گرایی ارتباط تنگاتنگی دارد .

زیرا گاهی از کلمه طبیعت برای آن نویسنده طبیعت استفاده می کنیم که دانش آموزان به شدت او را طبیعت طبیعی می نامند ، مانند زمانی که گفته می شود طبیعت انسان را بخشی جسمانی و بخشی را غیر مادی ساخته است.

گاهی طبیعت را برای جهان هستی یا منظومه ای از اعمال جسمانی خدا می گیریم ، مانند زمانی که در مورد ققنوس یا واهی گفته می شود که چنین چیزی در طبیعت وجود ندارد.، یعنی در جهان. و گاهی اوقات نیز، و معمولاً، ما ذاتاً نیمه خدایی یا موجودات عجیب دیگری را بیان می کنیم، مانند این گفتمان که مفهوم آن را بررسی می کند.

امکان نومولوژیک بر اساس قوانین طبیعت

امکان نومولوژیک بر اساس قوانین واقعی طبیعت امکان پذیر است . اکثر فیلسوفان پس از دیوید هیوم معتقد بودند که قوانین طبیعت از نظر متافیزیکی ممکن است – که می‌توانست قوانین طبیعی متفاوتی نسبت به قوانینی که در واقع به دست می‌آیند وجود داشته باشد. اگر چنین است، پس از نظر منطقی یا متافیزیکی غیرممکن نخواهد بود، برای مثال، سفر به آلفا قنطورس در یک روز. فقط باید اینطور باشد که بتوانید سریعتر از سرعت نور سفر کنید. اما البته یک مفهوم مهم وجود دارد که در آن این امر از نظر نام شناسی ممکن نیست. با توجه به اینکه قوانین طبیعت همانی هستند که هستند. در فلسفه علوم طبیعی، ادعاهای غیرممکن به طور گسترده ای به عنوان محتمل پذیرفته می شوند نه اینکه تا حد غیرقابل چالش بودن اثبات شده تلقی شوند. مبنای این پذیرش قوی، ترکیبی از شواهد گسترده از اتفاق نیفتادن چیزی است، همراه با یک نظریه علمی زیربنایی ، که در پیش‌بینی‌هایی بسیار موفق است، که فرضیات آن به طور منطقی به این نتیجه می‌رسد که چیزی غیرممکن است. در حالی که یک ادعای غیرممکن در علوم طبیعی هرگز نمی تواند به طور مطلق اثبات شود، می توان آن را با مشاهده یک مثال متقابل رد کرد . چنین مثال متقابلی مستلزم آن است که مفروضات زیربنای نظریه ای که دلالت بر عدم امکان دارد، مجدداً بررسی شوند. برخی از فیلسوفان، مانندسیدنی شومیکر ، استدلال کرده اند که قوانین طبیعت در واقع ضروری هستند، نه احتمالی. اگر چنین است، پس امکان نومولوژیک معادل امکان متافیزیکی است.

ماورای طبیعی

موجودی ماورای طبیعی است که الهی یا مقدس تلقی می شود .  فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد ، خدا را به عنوان “خدا یا الهه (در یک دین مشرکانه)”، یا هر چیزی که به عنوان الهی مورد احترام قرار می گیرد، تعریف می کند.  سی. اسکات لیتلتونخدایی را این گونه تعریف می کند: «موجودی با قدرتی بیشتر از انسان های معمولی، اما با انسان ها، به طور مثبت یا منفی، به گونه ای تعامل می کند که انسان را به سطوح جدیدی از آگاهی ، فراتر از مشغله های اساسی زندگی عادی می برد». خدای مرد یک خدا است ، در حالی که خدای زن یک الهه است.

فرشتگان ماوراء طبیعی

فرشته به طور کلی موجودی ماوراء طبیعی است که در ادیان و اسطوره های مختلف یافت می شود . در ادیان ابراهیمی و زرتشتی , فرشتگان اغلب به عنوان موجودات آسمانی خیرخواه به تصویر کشیده می شوند که به عنوان واسطه بین خدا یا بهشت ​​و زمین عمل می کنند . از دیگر نقش های فرشتگان می توان به محافظت و هدایت انسان ها و انجام وظایف خداوند اشاره کرد. در ادیان ابراهیمی، فرشتگان اغلب به صورت سلسله مراتبی سازماندهی می‌شوند، اگرچه چنین رتبه‌بندی‌هایی ممکن است بین فرقه‌ها در هر دین متفاوت باشد، و نام‌ها یا القاب خاصی مانند جبرئیل یا « جبرئیل» به آنها داده می‌شود.ویرانگر فرشته “. اصطلاح “فرشته” به مفاهیم مختلفی از ارواح یا چهره های موجود در سایر سنت های دینی نیز بسط یافته است. مطالعه کلامی فرشتگان به “فرشته شناسی” معروف است.

کتاب ماورای طبیعی مکاشفه دینی

در دین و الهیات ، وحی عبارت است از آشکارسازی یا افشای نوعی از حقیقت یا معرفت از طریق ارتباط با یک خدا یا دیگر موجودات یا موجودات کتاب ماورای طبیعی شدن. برخی از ادیان دارای متون دینی هستند که آنها را نازل یا الهام شده الهی یا ماوراء طبیعی می دانند. به عنوان مثال، یهودیان ارتدکس ، مسیحیان و مسلمانان معتقدند که تورات در کوه سینا از سوی خداوند دریافت شده است. بیشتر مسیحیان معتقدند که هم عهد عتیق و هم عهد جدید از جانب خدا الهام شده است. مسلمانان معتقدند که قرآن توسط فرشته جبرئیل ( جبرئیل ) کلمه به کلمه بر محمد نازل شده است. در هندوئیسم ، برخی از وداها apauruṣeya در نظر گرفته می، “نه ترکیبات انسانی”، و فرض می شود که مستقیماً آشکار شده اند، و بنابراین śruti ، “آنچه شنیده می شود” نامیده می شوند. 15000 صفحه دست نویس که توسط عارف ماریا والتورتا تولید شده بود به صورت دیکته مستقیم از عیسی نمایش داده شد، در حالی که او کتاب آزاریا را به فرشته نگهبان خود نسبت داد. ( همچینی کتاب کنرالحسینی را مطالعه کنید ) آلیستر کراولی اظهار داشت که کتاب قانون از طریق موجودی برتر که خود را آیواس می نامید بر او نازل شده است .

مکاشفه‌ای که توسط یک موجود فراطبیعی گزارش شده است که در طول رویداد حضور دارد، رؤیا نامیده می‌شود . گفتگوهای مستقیم بین گیرنده و موجودات کتاب ماورای طبیعی شدن،  یا علائم فیزیکی مانند کلاله گزارش شده است. در موارد نادر، مانند سنت خوان دیگو ، مصنوعات فیزیکی با مکاشفه همراه هستند. مفهوم کاتولیک رومی از مکان داخلی فقط شامل یک صدای درونی است که توسط گیرنده شنیده می شود.

در ادیان ابراهیمی ، این واژه برای اشاره به فرآیندی به کار می رود که طی آن خداوند علم خود، اراده و مشیت الهی خود را به جهان انسان ها آشکار می کند.  وحی در کاربرد ثانویه به دانش حاصل از انسان در مورد خدا، نبوت و سایر امور الهی اشاره دارد. وحی از یک منبع ماورای طبیعی در برخی از سنت های دینی دیگر مانند بودیسم ، کنفوسیوس و تائوئیسم نقش کمتری ایفا می کند .

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *